EST. 2002

Witteveen: a három henger hiba volt

Jan Witteveen több mint másfél évtizedig volt az Aprilia versenyágazatának f?nöke. Nevéhez megannyi konstrukt?ri bajnoki cím f?z?dik, de ott volt többek közt Max Biaggi és Valentino Rossi t?zkeresztségénél is – mindketten vele nyerték meg els? egyéni titulusukat. Tavaly, mikor az Aprilia a Piaggio csoport irányítása alá került, a holland szakember úgy döntött, elhagyja a noalei márkát: így végre szabadon beszélhet az RS3-projektr?l, ami nem váltotta meg a MotoGP-t.

Súlyos hiba volt egy háromhengeres motorral menni a MotoGP-be” szögezi le Witteveen a francia Moto Revue hetilapnak adott interjújában. „Az RSCube csak 2004-ben kezdett úgy-ahogy m?ködni, amikor már kés? volt. Személy szerint inkább a két hengerre szavaztam, így építhettünk volna a Superbike-ban szerzett tapasztalatainkra, ahol az RSV 1000 korábban már nyer? gép volt. Figyelmen kívül hagyták az álláspontomat, annak ellenére, hogy így egy zsák pénzt takaríthatott volna meg a vállalat. Ezt a hatalmas összeget ehelyett odaadták a Cosworth-nek az új blokk megtervezésére.”

Jeremy McWilliams akciózik az RSCube-bal

”Ugyanígy, nem lett volna szabad kezdetben olyan drága pilótákat alkalmaznunk, mint Edwards és Haga. Különösen akkor nem, amikor még normális motort sem tudtunk adni alájuk. Ezeknek a baklövéseknek köszönhetjük, hogy elsüllyedtünk a trágyában. Ahogy n?tt a feszültség a remélt eredményesség miatt, úgy folyt ki a pénz a kasszából. Tavaly hallottam meg az els? olyan hangokat, hogy vannak beszállítók, akiket nem fizettünk ki, miközben azt láttam, hogy futamról futamra kevesebb mérnök kíséri a csapatot. Amikor közbelépett a Piaggio, vártam, mi fog történni. Mikor megláttam, hogy senkinek a világon nincs fogalma arról, hogy hogyan tovább, jobbnak láttam odébbállni. Így is tettem.”

Witteveen els? fejlesztése Olaszországban: az Adriatica 250

Jelenleg Witteveen Ausztriában él. Meger?sítette, hogy tárgyalásokat folytat Harald Bartollal, a KTM (így mások mellett Talmácsi Gábor) f?nökével. Bartol, akihez baráti kapcsolat f?zi a Repül? Hollandit, szerepet szán neki a KTM 250 köbcentis, párhuzamos kéthengeres versenygépének fejlesztésében. A motor pilótája az ausztrál Anthony West, a debütálás helyszíne éppen Assen, a Holland GP lesz. Witteveent ugyanakkor megkereste a cseh Jawa is, amely ugye szintén a térségben székel. A cseh gyártónál is dolgozik egy név szerint nem említett barát, aki a brnói Cseh Nagydíjon bemutatkozó V6-os Blata er?forrás létrehozásába szeretné belerántani Jan mestert.

Aki döntést még természetesen nem hozott. S?t arról is hallani, hogy az Egyesült Államokból, az Indycar sorozatból is keresik. . .
ugrás fel