Több er?, kisebb tömeg, fejlettebb elektronika, pont ezt vártuk a Yamaha új R1-esét?l, ami tegnap este mutatkozott be a milánói EICMA-n.
200 lóer? a superbike legújabb változatának teljesítménye, miközben a menetkész tömege csak 199 kg, ez 18 lóer?vel több és 7 kilóval kevesebb, mint az el?d volt. Az új R1 teljesítmény/tömeg aránya ezzel több, mint 1 LE/kg, ami a legkomolyabb sportmotorok közé teszi.
Új, keresztsíkú f?tengelyes blokkja titán hajtókart kapott, 10,5 literes airboxot, kétirányú injektorokat és titán kipufogót. Az új elektronika-csomag d?lésszög-függ? kipörgésgátlót, ABS-t, rajtautomatikát és egykerekezés-kontrollt, különböz? üzemmódokat és gyorsváltót is tartalmaz. A módosított, aszimmetrikus alumínium deltabox váznak igen rövid a tengelytávja. Magnézium segédváz csatlakozik hozzá, alumínium tank és öntött magnézium kerekek.
Az idomzat középs? légbeöml?jével a Yamaha MotoGP versenymotorjára hajaz.
Az R1 mellett a Yamaha kihozta az R1M változatot is Öhlins elektronikus versenyfelfüggesztéssel, adatgy?jt? rendszerbe integrált GPS-szel, ráadásul a beállításokat egy okostelefonról vagy tabletr?l vezeték nélkül tölthetjük fel.
Mindkét modellt a Yamaha két MotoGP sztárja, Valentino Rossi és Jorge Lorenzo leplezte le hétf? este Milánóban, a Yamaha hivatalos bemutatóján, és a héten az EICMA-n megtekinthet?k.
Jöv? tavasszal érkeznek a szalonokba, hazai árat még nem tudunk, az R1M változat várhatóan 30 százalékkal lesz drágább az R1-nél.
Legutóbbi hozzászólások