Lehet cruiserb?l scramblert építeni? A Yamahánál láthatóan igennel válaszolják meg a kérdést, lásd legújabb kétkerek?jüket, az SCR950-et! Egyel?re csak a tengerentúlon kapható, de van esély, hogy Európába is jut majd bel?le id?vel.
Lényegében egy, a gyár által átépített XV950-nel van itt dolgunk, azaz minimális energiaráfordítással és mechanikai átalakítással létrehozott új stílusú és tudású modellr?l. A 2017-es SCR950-ben ugyanaz a 942 köbcentis, leveg?h?téses Vé kéthengeres dolgozik ugyanabban a dupla acélcs? bölcs?vázban, mint az XV-ben, de a körítés sokkal kevésbé „chopperes”, s?t, scrambler révén inkább amolyan off-roados beütés?. De, persze, csak módjával.
Az Amerikában Bolt (Villám) néven ismert XV950-hez viszonyítva az SCR villaszögén hegyesítettek valamelyest, ezáltal javult a gép kormányozhatósága és mozgékonysága, a hátrébb tolt lábtartókkal és az XV roppant alacsony, 690 mm-es nyeregmagasságához képest hórihorgasan magasan, 830 millim hordott egyrészes üléssel pedig egy hétköznapibb, felegyenesedett testtartást hoztak létre a tulaj számára.
A különbségek (mint új ülés, sárvéd?k, kerekek és kormány) csupán két kilóval növelték a 950-es V2-es tömegét, az SCR 248 kilón mérlegel – nem kevés, de ehhez a stílushoz kell a „gépérzés a lábak közé,” szóval egy szavunk sincs ellene, köszönjük szépen.
Egyel?re az SCR950 csak a tengerentúli Yamaha-kínálatban szerepel, alig pár száz dollárral magasabb áron, mint az XV, de mivel az internet bugyraiban fellelhet? a Yamaha Európai piacot célzó, az új modellt meghonosító törekvéseinek nyoma (modellnév levédések, stb.), így valószín?síthet?, hogy hamarosan hozzánk is elhozzák cruiserb?l épített scramblerüket, a neoretro rajongóinak és egy kellemes, mindennapi, de attól még stílustól csöpög? motorra vágyó yamahások legnagyobb örömére.
Legutóbbi hozzászólások