EST. 2002

Yamaha TY-E 2.0 – továbbfejlesztett elektromos TRIAL motor

A japán gyártó bemutatta TY-E 2.0 verzióját, amellyel részt vesz a FIM Trial Világbajnokság egyes fordulóin ( (Trial E-CUP). A Yamaha 2021-ben mutatta be a Yamaha Motor Group Environmental Plan 2050 elnevezésű környezetvédelmi tervét, melynek fontos eleme az új TY-E 2.0. A szórakoztató elektromos robogó fejlesztés részeként bemutatott modell, nagyobb élményt szeretne nyújtani benzines társainál. Amit leginkább alacsony fordulatszámon elérhető nyomatéka, és gyorsítása tesz lehetővé.

A 2018-as első verzió alapjaira épített, de már új kompozit anyagokból készült monocoque vázzal és jobb teljesítményű villanymotorral készült második kiadás, új 2,5-szer nagyobb teljesítményű akkumulátorral szerelik.

 

A második generációs TY-E 2022 júniusától kezdi meg a részvételt a Trial Világbajnokságon, Kenichi Kuroyamával a Yamaha Factory Racing Team-től. A versenyző egyben a modell fejlesztője is. Kuroyama 2018-ban és 2019-ben is a második helyen végzett a FIM TRIAL-E CUP sorozatban a GASGAS mögött.

A TY-E 2.0 tömege valamivel több mint 70 kg, tengelytávja 1310 mm, váltóáramú motorral és lítium-ion akkumulátorral szerelik. A projekt kapcsán gyors fejlődésre lehet számítani, ami elősegíheti a Yamaha elektromos motorkerékpár választékának fejlesztését is.

ugrás fel