EST. 2002

Yamaha XSR700 Otokamae

A Yamaha házi customépít? kihívására egy stílusfeszeget?, de annál érdekesebb XSR700 a legújabb nevez?, egyenesen Spanyolországból.

 

Ami a [mi], épített gépeket érint? ízlésünket illeti, kevés az olyan motor, ami egyszerre képes több területen ingerenciát kiváltani az agyunkban – a barcelonai Ad Hoc Café Racers garázs legújabb Yamahája, azonban, egy ilyen masina.

Az Ad Hoc tulajdonosa, David González álmodta meg a Yamaha Yard Built motorépít? kiírásra a képen látható XSR-átiratot, melyen els?ként a különleges színválasztás t?nik fel. A Yamaha gyári, kék-sárga verseny színei el?tt tiszteleg David, viszont nem a megszhokott, tradicionális módon: a kékb?l és sárgából a fellelhet? „legneonabb” árnyalatokat választotta, szerintünk abszolút telitalálatként.

Ezek a színek adják meg az Otokamae – ami japánul kábé „jókép? férfit” jelent – névre keresztelt gép egyedi arculatát, ugyanakkor az átépítés hardware-szint? igényessége mellett sem érdemes elmenni szó nélkül.

A Yard Built egyik szabálya, hogy nem szabad módosítani az alapgép vázán: se vágás, se f?részelés, se flexelés nem engedélyezett. A Yamaha ezzel akarja felhívni a figyelmet arra, mennyire jól „t?rik” és alkalmasak motorjaik az átalakítgatásra.

David szerencséjére az XSR segédváza csavarozott, így elkészíthette saját gyártású üléstartó konzolját, kompletten a LED-es, s éppen ezért alig észrevehet? féklámpával és irányjelz?kkel, ezzel adva meg az Otokamae fenekének lecsupaszított, minimalista alaphangulatát. A hátsó lábtartók a kukába kerültek, a Jókép? Férfin csak egy hely maradt, azt bezzeg gyönyör? b?rrel vonták be.

A hátulja segge amúgy 15 millivel feljebb került, így még mokányabban áll a lábán a fotókon, nem utolsó sorban pedig a kormányzás gyorsaságán is gyorsított a hosszabb kivitel?, Gears Racing által gyártott hátsó rugóstag.

Természetesen az összes gyári m?anyag idom is feleslegessé vált, akárcsak a légsz?r?ház. El?bbieket semmivel, utóbbit egy direkt sportsz?r?vel helyettesítette Ganzález úr. S amire különösen büszke, az az XSR gyári, kétrészes tankját és annak takaróját leváltó, saját gyártású, négy részb?l álló, s ugyebár a már fent említett neonba öltöztetett tank-idom-szett.

Az Otokamae egyedi arányait és stílusát leginkább meghatározó els? traktus teljesen átalakításra került, ámbár gyártóegyedi alkatrészek felhasználásával. Az els? futóm? fékestül az YZF-R6-ról származik, s éppen ezért sportosságára nem lehet panasz, a kormánykiemel?ket egy MT-09-r?l vette kölcsön, míg a szintén kit?n? ízlésr?l tanúskodó árnyalatra színezett, jellegzetes formájú els? lámpa pedig az MT-01-r?l lehet ismer?s.

„Nekem rettenetesen tetszik ez a kissé ?rült stílusú gép, amit David létrehozott XSR-ünkb?l.” – nyilatkozta a motor leleplezését a Yamaha Spanyolországtól Cristian Barelli. „Ez a macsó, kemény ’street tracker’ stílus nagyon jól áll az XSR-nek, a fényezés pedig valami egészen különleges. Nagyon klassz gép az Otokamae, szívesen elfogadnám saját motornak!”

Mit is mondhatnánk erre még? Egyetértünk, Barelli úr!

ugrás fel