EST. 2002

Yamaha XV950 „ULTRA” a GS Mashintól

Új építés látta meg a napvilágot a Yamaha Yard Built projektjén belül. Ezúttal a svájci GS Mashin kapott a karmai közé egy XV950-et, amib?l létrehozta az „ULTRA’ elnevezés?, lényegében semmihez sem hasonlítható megjelenés? motort.

A GS Mashin három éve jött létre. A Tom Mosimann alapította cég a visszafogott, kézzel készült motorokban és a felt?n?, új dizájnötletekben hisz. Apró berni m?helyében Tom olyan, egyedi megjelenés? motorokat épít, amelyek funkcionalitás és m?szaki követelményeknek terén sem hagynak kívánnivalót maguk után. Építései menetkész motorok, nem kiállítási tárgyak.

Yamaha XV950

Ez alól a Yard Built XV950 „ULTRA’ sem kivétel. A hagyományos XV950-t?l teljesen eltér? kinézet?, a szó valódi értelmében egyedi építés? gép követi a Yard Built alapelveit, azaz az ötlet megvalósítása során sem a váz átvágására, sem hegesztésre nem került sor. A motort a gótikus építészet ihlette. Tom szeme el?tt egy alacsony, sportos kinézet? gép lebegett nagyméret?, vékony kerekekkel és bilincses kormányrúddal, felt?n? színösszeállításban. Nem kétséges, sikerrel járt.

„Imádom, amit Tom m?velt az XV-vel,’ nyilatkozta Shun Miyazawa, a Yamaha Motor Europe termékmenedzsere. „Rendkívül örülök, hogy a teljes mértékben radikális kinézet ellenére figyelembe vette alapelveinket, miszerint egy egyedi építés? motornak meg kell ?riznie legfontosabb tulajdonságát, a vezethet?séget.

Meg?rizte az XV950 lelkét, miközben teljesen egyedi kinézetbe csomagolta, anélkül, hogy a vázon bármit vágott vagy hegesztett volna. Ami szintén leny?göz?, hogy munkáinak 95%-ához mindössze néhány szerszámot, egy sarokcsiszolót, egy zsák homokot és egy kalapácsot használ!’

Yamaha XV950

A Yard Built XV950 „ULTRA’ burkolata kézzel készült, 1,5 mm-es acéllemezb?l, a rögzít?elemek anyaga rozsdamentes acélcs?. A kisméret? Bates fényszóró az idomon belül kapott helyet, amelyet két Highsider irányjelz? egészít ki. Az egyedi üzemanyagtartály 1,5 mm-es acéllemezb?l szintén kézi alkotás. A fels? részét sajtolással alakították ki, az alsó rész az eredeti XV950 üzemanyagtartályából lett levágva. A gép egyik kiemelked? eleme a K-Tech által épített letisztult hátsó felfüggesztés-prototípus, amely a K-Tech védjegyének számító Bullit egységeken alapszik.

A kézzel készített farokrész egy Shin Yo hátsó lámpaegységet ölel körül, míg az ülés a Jose Rey Saddlery által szintén kézzel készített, b?rb?l készült munka. A gyönyör?, alumínium fels? villahidat az Asic Robotics készítette. Kinézete rendkívül letisztult, hiányoznak róla a kormányrúdemel? furatok. A kerekek igazi mesterm?vek. Az eredeti kerékagyakat felhasználva a hátsó 18 colos és az els? 21 colos keréktárcsák új küll?ket és ABS-rendszert kaptak.

A végeredmény kiemelked?. Egy újabb, teljes mértékben egyedi modell a Yard Built termékpalettáján, amely révén a GS Mashin megszilárdította pozícióját az egyedi épít?m?helyek között.

Yamaha XV950

Yamaha XV950

Yamaha XV950

Yamaha XV950

Yamaha XV950

Yamaha XV950

Yamaha XV950

Yamaha XV950

Yamaha XV950

Yamaha XV950

Yamaha XV950

Yamaha XV950

Yamaha XV950

Yamaha XV950

Yamaha XV950

ugrás fel