Teli a hangvillások zsákja újdonsággal a Párizsi Motorkiállításra: intenzív támadás a sportszektorban – a teljesen új R6 mellett a megkett?z?d? R1-gyel is számolnia kell a konkurenciának – és vannak friss modellek más vonalakon is. Kezdjük az hatszázas sportmotor két gyári közlés? adatával: a legnagyobb teljesítmény 130 LE, a tengelytáv pedig mindössze 1.380 mm, ami remek man?verezhet?séget sejtet.
Megkett?z?dik az R1: a standard ezres mellé 2006-ra érkezik a speciális R1SP változat Öhlins felfüggesztésekkel, Marchesini felnikkel, mindössze ötszáz darabos európai példányszámban. Ez a modell adja majd a Superbike világbajnokságban futó motor alapjait.
Az alap YZF-R1 további finomításokon megy át – a vezetékek folyadékdinamiká- jának javítása plusz lóer?kben nyilvánul meg, melyeknek száma összesen 175 a gyári közlés szerint (airboxnyomás nélkül).
A futóm?vet áthangolták: a rugóstag 20 mm-rel hosszabb, a tömegeloszlás pedig 1%-kal növekszik a motor elejében, és alkatrészek cserél?dtek. A mérnökök célkit?zése természetesen a minél nagyobb stabilitás és kihasználhatóság elérése volt. A 2006-os R1 az idén Laguna Secában futott M1-ekéhez igen hasonló grafikával, a Kenny Roberts-féle legendás sárgában is kapható lesz.
Vannak még fontos újdonságok: az FZS 1000 utódja, az FZ1, amelynek futóm?ve teljesen kicserél?dött.
A korábbi zárt kett?s bölcs?szerkezet helyén most egy sokkal sportosabb váz van, a motor elején fordított villa t?nik fel, ami bizonyára hatékonyabban képes dolgozni a 998 köbcentis soros négyhengeres közölt 150 lóerejével. Szintén új a nagy méret? kipufogó.
Az igazi újonc 2006-ban az egyhengeres MT-03, ami a jelek szerint egy különösképpen érdekes átmenet az izmos, mammutszer? MT-01 és a trükkös Tricker 250 közt. A párhuzam talán merész, de ha belegondolunk, hogy a 660 köbös er?forrás közvetlenül az agilis XT-b?l származik, és hogy a gyémánt vázszerkezet meg az oldalsó leng?kar milyen exkluzív hatást kölcsönöz a modellnek… Az MT-03 koncepciómotorhoz képest egyébként semmi nem változott, leszámítva a végáttételt, amelyet láncra cseréltek. Igen felt?n? a magas kipufogó, akárcsak az MT-01-en – az ára mindenképpen alacsonyabb lesz az egy hengert elveszt?, de sok agilitást nyer? 03-nak.
Legutóbbi hozzászólások