EST. 2002

Yamaha bemutató: Davide Brivio-interjú

Természetesen ez az, ami minket érdekel. Mikor azt írtuk, hogy a Yamaha a leginkább európaias a japán motorok között, semmi különöset nem állítottunk. Legnagyobb szponzora ugyanis egy francia-spanyol dohányipari vállalat, az Altadis, továbbá két csapatmenedzsere is innen, Európából származik, egyikük Poncharal, a Gauloises csapatnál, a másik Davide Brivio (a fotón), a Fortunánál. Pilótáik közül az egyik olasz, a másik spanypol, a harmadik brazil és van köztük egy francia is. A küls?s csapat (D’Antin) spanyol, a tesztcsapat pedig Olaszországban m?ködik, ugyanígy a motorrevíziós központ is (Gerno di Lesmoban, Milano közelében).

Ezt igazolja Davide Brivio is, aki gyakorlatban is követi ezeket a projekteket.
„Itt, Jerezben minden motor befecskendezéses, kivéve Melandri második motorját, amely még karburátoros. De nem csak err?l van szó, például a váz is új, változtattunk a motor felépítésén és elhelyezésén is. Más a tank is, a befecskendezéses motoroknál mélyebbre nyúlik, és az üzemanyag a felfüggesztések közelében jön ki bel?le. A motoron is végeztünk pár simítást, de az energiáink nagy részét a súlyeloszlás megváltoztatásába fektettük.”

– Úgy látszik, a teljesítménnyel nincsenek gondok…
“Igen, ebben a tekintetben a jó úton haladunk, de ez nem azt jelenti, hogy ezután ölbe tett kézzel fogunk várni. Suzukában más, látványos újdonságok is lesznek.”

– A dupla felfüggesztéses rendszerre gondol, melyet éppen most avatott fel Abe?
“Nem szeretném komentálni, de az általunk létrehozott és szervezett tesztcsapat munkája ennek a fejlesztésnek is a részét képezi”.

Melandri és Checa a Yamaha 2003-mas Jerezi idénybemutatóján.

– De a Honda sem alszik, amint azt a Kato, Rossi és Biaggi Sepangban futott idejük mutatja.
“Érdekfeszít?, valóban, még ha a motorjaik már tavaly megérkeztek, de Sepangban egy Yamaha nyert… Mi is jól haladunk: ahol megpróbáltuk, mindig rekordot döntöttünk ennek ellenére nem állunk karba tett kézzel. – Ezek a GP motorok egy év alatt nagy el?relépést tettek technikai szinten. “Ez az eredmény a Michelin nagy fejl?désének is köszönhet?. Itt egyértelm?vé válik, hogy mekkora fontossággal bírnak ebben a robbanásszer? fejl?dében a gumiknak.

– Meg van elégedve?
“Még korai ezt mondani, várom a bajnokságot, de úgy érzem, hogy az er?feszítésünk meghozza gyümölcsét”.

www.motonline.com

ugrás fel