A Yamaha b?víti sport-túrázó palettáját, egy új FJR1300AE modellt hoz ki a 2014-es évre. Az ‘A’ és ‘AS’ közé pozicionált AE azokat szólítja meg leginkább, akik szeretnék megtartani a hagyományos váltót túrázás közben, ám az élményt az elektronikusan állíható felfggesztések opciójával vegyítenék. Ez utóbbi innováció el?ször japán motoron a 2013-as modellévben, éppen az említett FJR1300AS-en debütált.
Ez a vívmány lehet?séget ad a motorosnak, hogy a különféle borítások, és a különféle cipelt súlyok függvényében állísa a futóm?vet. Négy f? beállítás lehetséges, azon belül összesen 84 finomhangolási mód, ami lássuk be, nem kevés. Akár menet közben is változtatható a felfüggesztések állása, mindenr?l visszaigazolást látunk a m?szerpanel kijelz?jén. A négy alapmód: egyedül, egyedül csomagokkal, ketten illetve ketten csomagokkal. Ezen túlmen?en pedig ‘Soft’, ‘Standard’ és ‘Hard’ állásba lökhetjük a kapcsolót.
A rendszer a teleszkópon (Kayaba) és a hátsó rugónál egyaránt beavatkozik. A nyomú- és a húzófokozat hidraulikája külön-külön található a villaszárakban – el?bbi a bal, utóbbi a jobb szárban, az utcai R1, de a MotoGP-ben futó M1-en is ez a megoldás található. Ezzel a technikával sokkal kifinomultabb és pontosabb beállítások érhet?k el, segítségével kisebb az olajnyomás-fluktuáció a villán belül és a hidraulikus szelepek m?ködésére nézve is optimális.
Az FJR1300AE érkezésével a Yamaha tovább kívánja hangsúlyozni jelenlétét a sport-túrázók mez?nyében. Blokkja és alumínium vázszerkezete változatlan – bevált struktúra, kipróbált, jól teljesít? alkatrészek. A modell 2014 januárjától kerl a kereskedelmi forgalomba, nem lesz két fillér – az európai ajánlott listaár 18.690 €, azaz több, mint 5 és félmillió forint ( + egyéb terhek ). Kétféle fényezéssel (Magnetic Bronze, Midnight Black) árusítják majd.
Legutóbbi hozzászólások