Megtehette volna a Yamaha, hogy nem veti bele magát el?bb vagy utóbb a nagy henger?rtartalmú naked bike-ok versengésébe? Aligha. S ha már beleveti, olyan motorral teszi, ami igazán ragyogónak ígérkezik. Párizs óta a fényképek mellett már adatok is rendelkezésünkre állnak.
A blokk közvetlenül az R1 998 köbcentis négyhengereséb?l származik – akárcsak a korábban már bemutatott Fazer esetében. A sportmotortól örökölte meg a befecskendezést EX-Up szelepestül (amit most el?ször szerelnek csupasz motorba). Néhány lóer?t persze elkönyvelhetünk, mint veszteséget, de a 150 LE 11.000 percenkénti fordulaton egy nakedt?l így is kiemelked?. Ráadásul cserébe az er?forrás sokkal jobban viselkedik az alacsony és közepes tartományokban: ezért is kellettek a beavatkozások, hiszen az R1 blokkja az alacsony régiókban testesnek nem kimondottan nevezhet?.
Milyen változtatások is ezek? A vezérm?tengely például nem kevesebb mint 40%-kal nyom többet. A sürítés aránya 12,4:1-r?l 11,5:1-re süllyedt, módosították a sebességfokozatokat (rövidítettek az ötödiken és a hatodikon). A jobb oldali rövid kipufogó maradt. A motor teljesíti az Euro-3 normát.
A váz alumíniumból készült, akár a Fazeren, teljesen új és határozottan keskenyebb a korábbinál (ami acélból készült még). A járm? súlyeloszlása így meglehet?sen sportos (51% el?l, 49% hátul, 1.460 mm-es tengelytávval) lett, nem beszélve az igen el?retolt vezetési testhelyzetr?l (a 18 literes tank nagyon rövid). Mindez remek vezethet?séggel ruházhatja fel az FZ1-et.
A hátsó lengéscsillapító és a 43 mm-es villa minden lehetséges irányban állítható, miközben a fékeket (320 mm-es tárcsák) nem radiális féknyereggel szerelik, viszont a normál négydugattyús megoldás is megfelel? lassulást biztosíthat egy országúti modellnek.
‘Testességével’, hosszú és egyenes kormányával a motor tényleg olyan, mint egy bölény, amit a szarvánál fogva terelgethet az ember.
Ferodo fékbetétek vásárolhatók ehhez a motortípushoz is a
|
üzleteiben.
|
Legutóbbi hozzászólások