EST. 2002

Yamaha FZ1 Abarth Assetto Corse


A skorpiósok visszanyúlnak a gyökerekhez és megint a motoros ágazatban alkotnak valami egészen extravagánsat: a MotoGP-s M1 idomzata után egy szériamotor ‘nagygenerálját’, ‘versenyre hangolását’ (Assetto Corsa = versenybeállítás) jegyzik.

Nagyon divatos manapság a skorpió, és nem csak az aktuális állatövi jegy végett. A Fiathoz ezer szállal köt?d? gyártó, az Abarth hétmérföldes léptekkel halad el?re útján, s ennek keretében tér vissza az alapító atya, Karl Abarth eredti nagy szerelméhez: a motorokhoz.

Ugyanis még az autós pályafutás el?tt, és ezt talán kevesen tudják, Abarthék már építettek motorkerékpárt: egy egyhengeres, kétütem?, vízh?téses versenygépet, 1929-ben!

Esetünkben egy országúti motor, az FZ1-es átalakítása szolgáltatja az apropót a rivaldafényre. A százötven lóer?s négyhengeres Yamaha brutális hanggal gazdagodik az Akrapovic dob révén.

Rafinált a futóm?: többszörösen állítható Öhlins felfüggesztések, radiálisan szerelt egyblokkos Brembo féknyergek, látványos Braking-tárcsák. A piros-fehér fényezés meghatározó, meglep? is lett volna, ha a hivatalos klubszínekt?l összeállítást választanak. A képeken látható motor prototípus-fázisban van, vélhet?en csak a reakciókat kívánják szondázni. Aztán majd a fogyasztói válasz dönti el, lesz-e gyártás a dologból – ha igen, akkor is legfeljebb négy-ötszáz példányos korlátozott széria képzelhet? el.

Természetes, hogy egy Yamaha-Abarth koprodukciónak ebben a felállásban van létjogosultsága. A vetélytársak különféle ‘R’-jei, ‘Factory’-jai és ‘Sport Production’-jei mellett mindenképp. Máskülönben, a képeket nézegetve megállapíthatjuk, hogy a skorpió jól öltöztet…

ugrás fel