EST. 2002

Yamaha Giggle

Unod a trendet. El akarsz térni az átlag 50 köbcentis robogóktól. Íme, az egyik remek lehet?ség az arculatváltásra, persze csak azoknak, akik kedvelik a négyszögletes designt és a neoretró stílust, meg a nagy helyet.

Ilyen kis járm?vet ekkora pocakkal valószín?leg még soha egy gyártó sem állított piaci forgalomba: a hosszú (viszont csak 747 mm magas) nyereg alatt egy nagyrobogóhoz méltó hasznos tér áll rendelkezésre: 33 literes a kapacitás.

Megjelenésében a Giggle sokban emlékeztet a Honda Zoomerére, azzal az eltéréssel, hogy a Honda ötvenesén zárható raktér nincs is igazán. A különleges formaterv mellett közös a két modellben viszont a jókora adag technológia a gépházban: a kis négyütem? szív (ez a Yamaha els? 4T robogója) avantgard megoldások sorát vonultatja föl.

A légh?tés egyszer?séget engedne sejteni, valójában azonban egy háromszelepes (két be-, egy kilégz?) hengerfejet lelnénk a blokkon és egy olyan speciális elektronikus befecskendezést, amelyet a Mikuni kimondottan az ilyen kis motorok számára fejlesztett.

A két katalizátornak is köszönhet?en a járm? jóval kevesebb károsanyagot bocsát ki a szabadba, mint amit a szigorú Euro-3 norma el?ír. A kis er?forrást nemcsak arra vették rá az iwatai mérnökök, hogy keveset igyon és szennyezzen: a karban- tartásra minimális gondot kell fordítania a gazdának.

A Giggle klasszicizáló stílusjegyei közt említhetjük a krómozott, motorszer? kormányt, a nagy és kerek, az els? sárvéd? fölé szerelt fényszórót és a két, 110 mm-es fékdobot (ez utóbbiak a KRESZ által el?írt legnagyobb smkp sebességr?l biztosan hatékonyan megállítják a Giggle-t, amúgy talán egy tárcsa elfért volna el?l).

ugrás fel