EST. 2002

Yamaha Grizzly: Az Erd?k Királya

Megjelenése óta etalonnak számít kategóriájában a Grizzly. 1998-ban a legnagyobb henger?rtartalmú blokkal csábította el a piacot, de a konkurencia folyamatos fejl?dése a Yamahát is további fejlesztésekre sarkallta, ezért 2007-ben egy teljesen átdolgozott Grizzly várja a szalonokban a vásárlókat.

Ugyan már nem ez a modell rendelkezik a legöblösebb szívvel, de számos technikai kuriózumot vonultat fel, amivel újra magasra tették a lécet a konkurencia számára. A világon el?ször jelenik meg ATV-n (All Terrain Vehiclie – vagyis minden útviszonyra alkalmas járm?) Francis W. Davis és George Jessup találmánya, a szervokormány, amit elektronikus vezérléssel oldottak meg a mérnökök. Az újdonság széls?séges körülmények között is kiválóan végzi dolgát, ezáltal a terhet levéve a vezet? válláról, szó szerint. A könnyed irányításnak köszönhet?en nem kell birkózni a kanyarokban a Medvével, így akár egy kezd? is könnyen elboldogulhat vele extrém terepen.

Az a 686 köbcentis, befecskendez?s, vízh?téses aggregát gondoskodik a négy kerék meghajtásáról, ami a Raptorban is munkál. A mérnökök külön figyelmet szenteltek a blokk hangolásánál, hogy akár egy 16 éves gyerek is könnyedén el tudja terelgetni a Grizzlyt, mégis nyomatékának köszönhet?en, kihúzza vezet?jét a legnagyobb dagonyából is.

A lassítás is gyerekjáték, akár a motorozásban megszokott két ujjas fékezéssel is könnyedén megállíthatjuk a monstrumot, amiben az átdolgozott felfüggesztés, és az alacsonyabbra helyezett tömegközéppont is segít. Méltán nevezhetjük tehát a 2007-es Grizzly-t az Erd?k Királyának.

Színskála

ugrás fel