Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-motogp Yamaha MotoGP: f?szponzor nékül 2011-ben?

Yamaha MotoGP: f?szponzor nékül 2011-ben?

Hirdetés

Lejárt a kontraktus, amely a Fiatot és az iwataiakat összekötötte, és nem hosszabbítják meg, noha sikerekben b?velked? évek voltak ezek. S mivel egy komoly szponzor távozik a MotoGP-b?l, magától értet?dik a kérdés: akad-e új helyette? Az Air Asia légitársaságot és a maláj Petronast élb?l kizárta a Yamaha MotoGP Racing, piaci elemz?k a Telefonicát adták korábban biztos szponzorként, névadó-jelöltként.

A brit MCN azonban úgy tudja, hogy a spanyol távközlésiek és a Yamaha között nincs él? szerz?dés (ami volt, lejárt), és a Telefonica nem is óhajt újat kötni. És mivel Lin Jarviséket nem bombázzák ajánlatokkal, el?került egy olyan forgatókönyv, hogy gyári klubszínekben áll rajthoz a címvéd?t foglalkoztató gárda.

„Keressük az eddigi legnagyobb együttm?köd? partnerünk helyettesét, dolgozunk még, vannak el?ttünk tárgyalások és az id? sem szorít még bennünket” – kommunikálja a helyzetet Lin Jarvis. „Nincs ebben semmi furcsa, bár azért teljesen nem lehetünk nyugodtak, hiszen ha egy ilyen csapat, mint a miénk nem talál magának szponzort, akkor komolyan el kell gondolkodnunk, hogy mit is nyújt ez a sportág a lehetséges kereskedelmi partnereinek.”

Jarvis mindazonáltal reméli, hogy a helyzet hamar feloldást nyer, a maga részér?l optimista. „Ha nem sikerül, akkor életbe lép a B terv, azaz saját színeinkben futunk. Ez nyilván befolyással lesz a büdzsénkre, de meg fogjuk oldani.”

Valóban paradox, hogy az utóbbi pár év abszolút sikercsapatánál egyáltalán fölmerülhet ilyesmi. Jarvis úrék munkájának sem mennyiségéhez, sem min?ségéhez nem f?zhetünk kétséget – vagyis keresnek ?k, csak az nem olyan egyszer?. Áramlik ki a t?ke, a cégek nem látják azt a kimondott bombaüzletet a MotoGP-ben – amire már a félmilliárd eurós árcimkét is ráaggatta Ezpeleta úr.

Az angol lap röviden elemzi a lehetséges következményeket arra az esetre, ha nem jönne új támogató: minden bizonnyal az R&D részleg sínylené meg a forráshiányt, fejlesztések nélkül, ‘egy’ motorral végigcsinálni a szezont pedig versenyhátrányt jelenthet az egész csapatnak. Akárhogy is, de az együttesnek kompromisszumokat kéne hoznia, hogy tartani tudja költségvetését. Drukkoljunk együtt a Rossit veszt?, ám világbajnokokat adó gárdának, hogy meglegyen az a nyamvadt szponzor – jöv?re jó volna, ha minden csapat a maximumot tudná nyújtani, mert a felállás egyáltalán nem t?nik rossznak.