A svájci órák pontosságával mutatják be az érintett motorgyártók a következ? évre szóló off-road újdonságaikat a nyár derekán. A változások persze kevésbé látványosak, mint a kimondottan aszfaltra szánt motoroknál, viszont a megújulás – úgymond – gyors. Általában.
A Yamaha idén (jöv?re? eh!) nem csak apró részleteiben frissíti föl a maga kínálatát. Az YZF-ek és a WRF-ek acél vázait átadja az emlékezésnek, s helyüket sokkal könnyedebb és jobb teljesítményt adó alumínium szerkezet veszi át – az, amelyet 2004-ben az YZ/WR 125-ön és 250-en vezettek be.
Jelent?sen változnak a felhasznált anyagok és a méretek is – ami lényegileg a régi marad, az a jól bevált vázszerkezet.
Nemcsak a ‘csontozatuk’ újul meg a hangvillás krosszmodelleknek, hanem a felfüggesztések is. F? szempont volt a tervezésnél az ideális tömegközpontosítás – felülvizsgálták a villát, ezzel pontosabbá téve a motorok elejét, hátul pedig merevebb lett a leng?kar, a rugó pedig titániumból készül, ami ‘elasztikus’ hatást ad.
Változások vannak a gépházban is – az F-széria (négyütem?ek) YZ-jének és WR-jének 250 köbcentis blokkját néhány részlet módosításával kiegyensúlyozottabbá, lineárisabb er?leadásúvá tették és csökkentették a rezgéseit. A 450-es er?forrást szó szerint új alapokra helyezték – a henger pozícója ‘függ?legesebb’, de van más is, mi új: az olajtartályt a karterbe építették, cserélték a h?t?ket. Az öt sebességes váltó sem maradt érintetlen – mechanikájában és áttételezésében is változott.
Esztétikailag inkább a puhább, finomabb formák felé lép a Yamaha, míg igen érdekesek a grafikák – melyek a gyári versenycsapatok színeit viszik át a szériába.
Ferodo fékbetétek vásárolhatók ehhez a motortípushoz is a
|
üzleteiben.
|
Legutóbbi hozzászólások