EST. 2002

Yamaha R1 2007

A motorblokk építészetileg maradt, amilyen volt az el?z? modellen, ugyanak- korák a furat és a löket méretei is. A szelepek által bezárt szög 24 fokos. Az er?forrásra, akár az egész járm?re azonban ugyanúgy igaz, hogy a látszólag változatlan küls? mellett jelent?s a belsó átrendez?dés.

A négyhengeres egység legnagyobb teljesítménye a papiros szerint 180 LE 12.500 percenkénti fordulaton, az airbox segítsége nélkül. Ez plusz öt lóer?t jelent az Euro-3 homologizáció ellenére is.

A változtatások nem kerülték el a futóm?vet sem. A váz új szerkezet, hátul pedig egy aszimmetrikus leng?villa t?nik föl, amely a korábbinál mélyebben kapcsol- ódik hozzá a vázhoz és éppenséggel a mérete sem semmi. A gyár közlése szerint 30%-kal nagyobb hosszanti merevséget szavatol ez a megoldás, mint az el?dé. Ugyanakkor az oldalirányú merevsége némileg csökkent, ami a vezethet?ségen, a kanyarbemeneteknél segít igazán.

No és a felfüggesztések beállítási lehet?ségei: ez a valódi újdonság futóm?- fronton. A leng?villa nyomófokozati csillapítása alacsony illetve magas sebességhez igazítható hidraulikus úton, egy új link pedig a progresszív csillapítást módosítja a jobb menettartás érdekében. El?l a villa szárain könnyítettek, hogy minél kevesebb legyen a fel nem függesztett tömeg a járm?vön.

Végül, de nem utolsósorban pedig változnak a fékek is: jókora, hatdugattyús féknyergeket látni az R1-esen, a trendnek megfelelve természetesen radiálisan szerelve. Értelemszer?en kisebbek a tárcsák (320 helyett 310 mm az átmér?jük).

ugrás fel