Yamaha: Robban az M3-bomba?
Jerez (Spanyolország) – Csak zajok és zörejek. Zörgésbõl van elég a box környékén.
A Yamaha stage mellett kószálva viszont láttunk valamit, ami sokkal inkább tûnt
M3-nak, mint M1-nek.
Ami szembeszökõ volt, az a teljesen lecserélt hátsó felfüggesztés, méghozzá
egy, eleddig a versenymotorozásban sosem használt rögzítési megoldással. A furcsa
választás okát talán a szenzorok és elektronikus szabályzók jelenléte adja:
egy szó, mint száz: itt arról az "intelligens" felfüggesztési rendszerrõl
van szó, amirõl már hallani egy ideje.
Más formát mutat a kipufogó-rendszer is: az egy kivezetõ csõbõl kettõ lett,
melyet ráadásul fenyegetõen a motorfarok alá vezettek gondos technikus- és mérnökkezek.
Ez a változtatás korrelál a motor elektromos befecskendezésével és hengerûrtartalmával.
Persze a fejlesztés nem áll meg: a motor-evolúció újabb példányát Abe ellenõrzi
majd, a mérnökök rajzolnak, és a boxban sem véletlenül olyan nagy a zaj…
Egyszóval: úgy tûnik, hogy a nagy titokban készülõ Honda (a maga "privát"
tesztjeivel Sepangban és Phillip Island-en) és Yamaha néhány bombát készítenek
elõ, amiket majd a versenyidény megkezdése után terveznek felrobbantani. Egy
olyan világbajnoki szezonban, ami az eddigi legharcosabbnak és legkiélezettebbnek
ígérkezik, és amit – naná – mindenki meg akar nyerni. Pontosabban: senki nem
engedheti magának azt a luxust, hogy elveszítse.
Legutóbbi hozzászólások