Nem lehet azt mondani, hogy gyakori motor lenne mifelénk a Yamaha SR400, Japánban viszont diszkrét sikereket tudhatott magáénak ez a modell egészen 2008-ig, amikor felhagytak gyártásával. A régi XT500-blokkos SR500 tekinthet? ?satyjának 1978-ból, történeti folytonosság tehát nagyon is van a hetvenes évekkel. Japán mellett Ausztráliában is népszer?ek az efféle méret? és ehhez hasonlóan ‘retrós’ motorkerékpárok, és megannyi (át)épített változatuk gurul az utakon.
Egy ilyen átirat Maurice Rissman motorja, Varkain II. Az Új-Dél-Wales tartománybeli Coffs Harbourban telephelyez? Raider Motorsport f?nöke már az Egyesült Királyságban, Svájcban, Németországban, de Japánban és az USÁ-ban is nyitott kirendeltséget, valamit tehát tud. A motor maga teljesen közút-kompatibilis, van is m?szaki az ’50-es évek bobber-stílusát felölt? gépen. Bobberkedni könny? mondjuk egy Harley-n, de egy SR400-zal már kissé más a helyzet. Ahogy a névben található római kettes sejtetni engedi, ez már a második próbálkozása a cégnek – az els? alapjait tekintve nagyjából ugyanilyen volt, persze nem teljesen, de az a darab már régebben gazdára lelt.
Ebben az ominózus els? motorban két dolog dominált: egyszer?ség, elegancia. Ez a két vezérszó vitte a II-es projektet, miután sikerült valahonnan szert tenni egy nyolcvanas évek elején gyártott SR400-at. A büdzsé nem volt éppenséggel határtalan, így a blokkot nem is nagyon piszkálták, inkább a futóm?re és a kinézetre mentek rá. 56 kilót sikerült ledobni, legf?képpen azzal, hogy a berúgókarral rendelkez? SR villamos berendezését egy az egyben szanálták, egy nagyon kis akkumulátor került fel. A kidolgozás nagyon szép, a fényezés, a lámpa, a króm, a homokfújt felnik, a régivágású 4,50-es Firestone abroncsok.
Legutóbbi hozzászólások