EST. 2002

Yamaha X-City 250

Iwatában megunhatták, hogy a többiek féktelenül újítanak a nagykerek? robogók kategóriájában, miközben a saját – amúgy széleskör? – modellpaletta éppen ezen a ponton hiányos (vagy lehetne b?vebb is, mondjuk úgy). Elkészítették ezért az erényes X-Max városi rokonát. Az X-család második tagja, az X-City. Afféle válaszlépés is ez a pár hete Kölnben közönség elé állított SH 300i-re, amellyel a Honda pillanatnyi el?nyre tett szert a legnagyobb össztömeg? robogók különbajnokságában.

A nagyvonalú, de lendületes formavilág arra enged következtetni, hogy az új X aligha éri be annyival, hogy pusztán városi robogónak öltözzék. Dupla fényszórója komoly benyomást kelt, az el?renyúló arc vonala gyönyör?en folytatódik az els? sárvéd?ben, igényes a fémes hatás, jó a kidolgozottság; szépre sikerült darab.

És kényelmesre is, úgy beszélik (ez hihet?, látva a gazdag párnarendszert az 790 mm magasan ül? nyergen) alacsony és magas pilótának egyaránt. A lábletétel könny?, a 165 kilós közölt száraz tömeg elvileg tehát nem problémaként jelentkezik.

A m?szerpanel igényes és sok információt hordoz: középütt kilométeróra, mellette vízh?fokmér? és üzemanyagszint-mutató, s hogy a kép teljes legyen, egy kijelz? a kilométerszámlálóval meg megannyi kiegészít? adattal, mint például az aktuális h?mérséklet.

A nyereg alatti raktér általában csorbát szenved a nagykerek? robogóknál, az X-City esetében az átlagnál nagyobb hely áll rendelkezésre: egy jet-bukósisak vígan elfér itt, de persze pakolhatunk az elüls? keszty?tartóba, miközben túlméretes szállítmányok hordására kevéssé t?nik alkalmasnak a robogó a középs? csatorna jelenléte miatt, amelyben a 10 és fél literes tank is helyet kapott: ez a megoldás a járm? tömegközéppontját alacsonyra helyezi. Itt látszik egyébként, hogy a Yamaha nem nagyon akart engedni sem a váz merevségéb?l (acél cs?szerkezet), sem általában a vezethet?ségb?l.

A villa rugózása kerek 100 mm, a hátulra helyezett két állítható hidraulikus rugóstag 105 mm-t szavatol. A kerekek egyöntet?en 16 colosak, 120/70 illetve 140/70 méret? gumikat öltenek fel. El?l-hátul tárcsafék: 270 mm-es tárcsa az els?n, 240-es átmér?j? a másikon.

A blokk az X-Max-éból származik, de elektronikus befecskendezéssel jelenik meg (akárcsak maga az X-Max 2007-es modellje), hogy beférjen az Euro-3 normatíva hatályába. Az injektoros etetés folyománya néhány plusz lóer?: a teljesítmény maximuma 21,2 LE, 7.500 percenkénti fordulaton, de a forgatónyomaték is eléri a 21,5 Nm-t, 5.800-on. Nincs meglepetés az áttételek frontján: centrifuga-kuplung, autómata váltó variátorral.

ugrás fel