EST. 2002

Yamaha Xenter 125 és 150

A Yamaha bemutatta a világhálón (igaziból pedig Milánóban fogja) a Xenter nev? nagykerek? városi robogót. Racionális, jól man?verezhet?, ugyanakkor sportos vérvonalú járm?vet ígérnek, amely 125-ös és 150-es motorizációval kerül a piacra (a 150 valójában 155 köbcentis, a blokk vízh?téses, négy szelepes, alumínium dugattyúkkal, kiegyensúlyozó tengellyel szerelik).

A klasszikus váz egy ferde bölcs?szerkezet, figyelemre érdemes azonban a ‘motoros’ hátsó, élen a vázba helyezett, ezzel a tömegközpontosítást segít? és a vezetési élményt jelent?sen támogató rugóstaggal. Megfelel?nek t?n? fékekkel (Yamaha UBS rendszer, 267 mm átmér?j? els? féktárcsa) szerelik a Xentert, igaz, a hátsó dobfék (150 mm) nem mutat olyan jól. A robogó leginkább meghatározó részei a 16′-es, nagyvonalúan felgumizott kerekek, méretüknél fogva stabilitást és jó man?verezhet?séget sugároznak.

Tipikusan yamahás a megjelenítés, a célközönség pedig elég tág: lökettérfogatánál fogva akár a legfiatalabb korosztály érdekl?dését is felkeltheti, de persze az öltönyös-nyakkend?s belvárosi fikciót is elénk tárja a marketing (s?t inkább azt, nyilván a háromezer euró körüli vételár – ebben a doboz és a szélvéd? plexi benne van – magasságában az ember már életérzést is vesz a járm? mellé). 

Az urbánus létet megkönnyítend? a robogón több hasznos raktér, tárgytartó rekesz található, mindnél többet ér azonban a szériában adott, 39 literes doboz. A bels? táska, a lábtakaró ponyva és a párnázott deréktámasz gyári extraként rendelhet? a kereskedelmi forgalomba 2012 januárjától kerül? Xenter.  

ugrás fel