EST. 2002

Yamaha XJR1200, Finke módra

A Yamaha XJR1200-ese egy ‘túlméretes’, karakteres csupasz, sokan emlékezhetnek rá – 1995 és ’99 között gyártották. Ahhoz a piaci szegmenshez tartozott, ami szerencsére ma is létezik: nagy darab er?motor, vas mindenhol, hatalmas négyhengeres blokk és a hetvenes éveket idéz? ‘japános’ megjelenés.

Mai megfelel?je a Yamaha palettáján az XJR1300 volna, ami viszont utolsó frissítésekor ledobta a karbit, és ott valami azért megváltozott… persze, hogy modernebb az elektronikus befecskendezés, de sokan siratják a jó öreg státuszszimbólumot.

A német Jens Finke motorépít? speciálja a legels?, egyben legspártaibb változatra épül. Ami azt illeti, szépen belenyúlt a m?vész, hiszen az eredeti alkotóelemekb?l szinte csak az összetéveszthetetlen tankot hagyta meg.


Az els? futóm? valami sosem látott dolog – a motor elejét teljesen felforgatta Finke, a kis, négyszögletes fényszóró a teuton iskola sajátja, a sárvéd? – mint olyan – pedig ment a kukába. A rövidke hátsó fertály meg igencsak részingesre sikerült, persze tudatosan ilyen, amilyen. A fékek egyébként az FZ1-r?l származnak.

A blokkot is szépecskén átbarkácsolta a mester: JE dugattyúk, újradolgozott hengerfej és f?tengely, K&N légsz?r? és Stage II-es Dynojet kit kerültek egyebek mellett a gépházba. A kipufogó egy 4-1-be Eagle Mach 7, dB Killerrel felfegyverezve. Az eredeti 96 LE-s teljesítmény biztosan nem annyi már – hogy mennyi, azt nem kötik az orrunkra – csak annyit oszt meg a készít?, hogy a motor végsebessége 220 km/óra.

ugrás fel