A Deust senkinek sem kell bemutatni, aki szereti az épített motorokat, esetleg már próbálkozott ezzel a m?fajjal. ?k elérték azt, amit talán minden épít? cég szeretne. A világ egyik meghatározó motormárkája rendel t?lük átépítéseket, miközben az alkatrész-gyártók olyan mértékben ismerik el a tevékenységük színvonalát, hogy a Discacciati- ami fékek csúcsát jelenti ezen a területen – egyedi Deus féket készített logózva a motornak.
Az Eau Rouge a ’70-es és ’80-as éveket idézi, ahogy a Deus fogalmaz; az európai avantgárd egyik képvisel?je. Minden tudását beleadta a cég az új XJR projektbe és ez érz?dik is. A kézzel készített tank és farokidom szögei olyan játékosan törik meg az anyag felületét és mégis annyira tökéletes összhangban tükrözödnek vissza, hogy bele sem merünk gondolni, hány tervez?- és kivitelez? óra állhat az eredmény mögött. A fényezés különleges eljárással készült, hogy minél aprólékosabban érezhessük azokat az évtizedeket.
Az anyagfelhasználás legmagasabb szint?. Öhlins fútóm?, Marvic kerekek, Discacciati fékek, SC P. kipufogó (4 az 1-ben titán kivitel), Motogadget kézzel készült m?szerfal-egység csak hogy a nagyobb gyártókat említsük.
A motor valóban egy régi kort idéz, és jelenleg talán az egyik legnépszer?bb irányzat a mai motorépítésben. Mintha minden épít? visszatérne a múltba, ahol még az emóción volt a hangsúly és a technika szolgálta az érzést. Talán újra átélhetjük ezt az érzést egy magasabb technikai háttérrel is.
A mai kor motor-szerelmesei lehet kicsit nehezen emésztik mindazt, ami a Deus tálalt az XJR átépitéssel. Mindenesetre az Eau Rouge páratlanul adja vissza a kor hangulatát és érzésvilágát, miközben egyedi alkatrészeket f?z össze egyetlen váz köré.
Kiváncsiak lennénk, nektek mennyire tetszenek az említett évtizedek motorjai és, hogy a Deus Italiának sikerült-e visszaadnia mindazt, amit az éra képviselt ?
Korábban:
Legutóbbi hozzászólások