A japán gyártónál nem az els? példa, hogy egy modellt egy jól ismert motorépít?re bíznak. Szerkeszt?ségünk egyik örök kedvence is egy hasonló projektben született. Ahogy a Sands-féle TMax Hyper Modified esetében, itt is minden kiegészít? elérhet? lesz a motor bemutatása után, amit várhatóan az ?szi EICMÁ-ra id?zítenek.
Magát a Deust nem kell bemutatni motoros körökben. Kisebb sikersztori az övék, az elmúlt években sorra nyíltak a Deus-boltok Amerikában, Indonéziában vagy épp Ausztráliában.
Motorpalletájuk rendkívül széles és szinte mindenb?l képesek valami jót építeni. Bátran dolgoznak a szinekkel és jól kombináljk a stilusjegyeket, ugyanakkor átlátható az épített motor iránya és ezt meg is ?rzik munkáikban.
A képre klikkelve további Deus modelleket nézegethetsz
Az egyik kedvencünk t?lük a Deus The Flug névre keresztelt kis egyhengeres. Egy tengerparti nyaralás ideális kelléke lehet.
A mostani munka viszont már komoly motorról és megrendel?r?l szól. A Yamaha XJR 1300 már évek óta siker és el?reláthatólag még sokáig az is marad. Minden meg van benne ami egy megunhatatlan és elnyühetetlen csupaszra jellemz? kell hogy legyen. Az általunk is tesztelt modell jellemz?i közé tartozik például az Öhlins gátló szériában.
Deusék csak egy megkötéssel kellett, hogy szembenézzenek, az pedig a teljes titoktartás. A Yamaha kérését pedig nem volt nehéz teljesíteni és mivel nevet sem akartak neki adni a biztonság kedvéért – így lett a dologból egyszer?en csak Project X.
Mint minden építés, ez is el?ször bontással kezd?dött. Ahogy lekerültek a gyári kis idomok, megmutatkoztak a XJR valódi vonásai. A tervez?csapatot leginkább egy Bulldogra emlékeztette a motor felépítése, így ezen a vonalon kezdték el a tervezést.
Er?sebb vállat képzeltek neki, amit egy széles kormánnyal értek el. A tankot kézzel készítették és jó pár óra kalapálás van benne, mire megszületett a megfelel? formavilág, ami leginkább jellemzi az XJR-t (legalábbis Deusék szerint).
Ezek után minden kis apró részletet a koncepciójuknak vetettek alá. A sárga Öhlins rugókat feketére cserélték, Brembo fékkar és kuplungkar került a gyári helyére. Az els? szárak Öhlins 43mm-es villák TiN kezeléssel, teljesen állíthatóak és természetesen fekete szín?ek.
A villahidakat a Deus tervezte és kivitelezte, míg a kerekeket a Marvic Streamline szériából választották. Kicsit megpiszkálták az olajhüt?t is – egy racing modellre cserélték. A fényszórót a régi megunhatatlan Hella Rally 3000-es család képviseli.
De a legszebb kiegészít? mégis a LeoVince által készített kipufogórendszer. Az olasz gyártó jól ismert igényes munkáiról, de a Project X rendszere teljesen lenyügözött minket. Minden sallangtól mentes, szinte már m?alkotás.
Minden építés egyik legnehezebb része a megjelenés végs? fázisát biztosító fényezés. A Deus munkája ebben is különleges lett. Nem fekete, de nem is barna ráadásul fényre sárguló fényezése, ami ugyanakkor érezteti az alatta húzodó alumínium érzését – minden tekintetben egy szakmai mestermunka.
Legutóbbi hozzászólások