A Suzuki és a Honda elöl járnak a 250-es krossz-elektronikákban, míg a Kawasaki és a – hivatalos bemutatóján frissiben átesett – Yamaha 250-ese még nem tértek át a számítógép-vezérelt keverékképzésre. Marad tehát porlasztós a 2010-es kis YZ-F is. Ennek sokan kifejezetten örülnek…
Komplett megújulásnak lehetünk tanúi, a 2001-ben bemutatott ?s-YZ250F legújabb kiadását, mint majd’ minden évben, a jöv? szezonra is átrajzolták, átfésülték, áttervezték.
Teljesítményadatokat, mint általában, most sem ismertet a Yamaha sajtóanyaga, de az ötszelepes DOHC egyhengeres porlasztó-beállításain és gyújtásrendszerén megejtett beavatkozások nyomán lineárisabb, könnyebben kihasználható teljesítményt ígérnek, f?leg alul és középen a fordulatszám-tartományban.
Az er?forrást egyéb helyeken is megbolygatták – sok helyen… – kezdjük a szívótraktusnál: az új váz miatt (err?l kés?bb) egy új légsz?r?házra volt szükség, ebben egy új formájú szívótölcsér látja el leveg?vel az új beállításokkal és gyorsító fúvókával operáló karburátort. Minden új, új, új.
Az ÚJdonságok folytatódnak kifelé is: a kiöml? csatorna kör keresztmetszetr?l D-keresztmetszet?re változott, ez, azt mondják, jobban illik a megváltozott motorkarakterisztikához, a kipufogóütem végén pedig egy immár mereven rögzített, új kipufogódobot találunk.
Az ötsebességes váltó harmadik és negyedik sebességének áttételezése rövidült, igaz, alig észrevehet?en, a kuplungban megváltoztatták a rugókat és a kinyomó szerkezet áttételezését – mindezt a könnyebb kuplungolás érdekében.
Számtalan egyéb apró újdonságot sorolhatnánk még fel, mint az új lánckerekek és m?anyag blokkvéd?k, a kisebb olajtartály, az új olajkémlel? nyílás, vagy a teljesen friss megjelenést kölcsönz?, könnyített komplett idomzat, de nem tesszük…
Az új YZ250F fejlesztésének f? csapásiránya a kanyarodási képesség növelése volt, ennek érdekében a komplett felfüggesztést áttervezték, vázastul, mindenestül. A teljesen felújított fél-duplabölcs?s alumínium hídváz hossz- és csavarásirányú merevsége n?tt, új kialakításának köszönhet?en pedig a h?t? és a tank helyzetét is megváltoztathatták, el?segítve ezzel a tömegközpontosítás, azaz a kezelhet?séget, f?leg irányváltások közben.
Az els? futóm? csillapítóegységét (a szelepeket és a csillapító rudat) áttervezték, a villaszöget és az utánfutást „optimalizálták” (érdekes, miért nem merik leírni, hogy el?bbi laposodott 26,9 fokról 27’10-re, utóbbi pedig 115 mm-r?l 117,4-re n?tt?), miközben hátul 29 milliméterrel lejjebb helyezték a rugót – „mindent a kanyarodásért!” jeligével.
A személyre szabhatóságot az immár négy helyzetben rögzíthet? ProTaper kormány biztosítja, az ülés új formája és huzata a testsúlyáthelyezésben lett jobb partner. A 2010-es YZ250F a fenti újdonságokon felül pedig ismét kapható „Versenyfehér” színben.
Legutóbbi hozzászólások