Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-masversenyek Yeti Race: 50 milliós érzés!

Yeti Race: 50 milliós érzés!

Hirdetés

Történt már Önnel olyan, hogy egyszer csak észrevette, hogy a bankszámláján van plusz ötven millió forint, – de fogalma sincs hogy hogyan került oda? Ha nem, akkor gondoljon bele! Ott van az a sok pénz a semmib?l! Ugyan lehet bel?le még nagy félreértés, és lehet, hogy nem sokáig marad az úgy – de a pénz az adott pillanatban mégis csak az Ön számláját nyomja. Higgye el, ki akarna ugrani a b?réb?l! Na, pontosan ilyen a Yeti Race!

Szikrázó napsütés, a kellemesen hullámos versenypálya egy nyújtott balos kanyarja, er?teljesen gurgulázó hang. Ez a motorversenyzés belülr?l. Fantasztikus érzés! De mindez télen?! A pannónia-ringi Yeti verseny yeti motorosaként az ember sokszor azt hiszi, hogy álmodik. Pedig igaz! Hirtelen a semmib?l, a január-februári kanapés, tévénéz?s napokból egyszer csak motorversenyezik. Nem is érti, hogy lehet ez. Elképeszt?, lehetetlen, oda nem ill? dolog. Mégis, nagyon jó!

Hihetetlen látvány a versenypálya, a motorok februárban!

A Pannonia Ring tulajdonosai évekkel ezel?tt vették a fejükbe, hogy rendeznek egy téli gyorsasági motorversenyt. Az esemény szlogenje, hogy „minden id?járási körülmények között megtartjuk”. Vagyis, ha esik, ha fúj itt motorozás lesz! Aki indul, az menjen olyan motorral, ami ennek megfelel.

Az ötlet elég eredeti, ráadásul nem is olyan rossz, mert az elmúlt hétvégén harmadszor rendeztek ilyen futamot. Tavaly állítólag a Yetire jött el a legtöbb motorverseny néz? Magyarországon, az idén pedig nem kevesebb, mint hatvanhat csapat lépett egyszerre a pályára.

Lehet, hogy az év legnézettebb motorversenye?

A verseny maga teljesen amat?r jelleg?. Bárki elindulhat rajta, bármilyen motorral – még igazi m?szaki ellen?rzés sincs. Ingyenes a belépés, a versenypálya hibátlan, egész nap lehet motorozni, a szervezés pedig ésszer?. A verseny kétórás, váltott pilótákkal, pályán átszaladós rajttal, boksz-kiállással, tankolással. Mint nyáron, mondjuk Franciaországban! Csak jobb, mert nem haragszik senki, ha nem beszélünk franciául, van ingyen ebéd, és mindenki felszabadult, segít?kész és barátságos.

Miután motoros szempontból emberemlékezet óta ilyen jó tél nem volt – vagyis hogy nem volt tél – most az egész teljesen olyan lett, mint egy „rendes” nyári motorverseny. A sportmotorok voltak a nyer?k! Pontosabban azok voltak a leggyorsabbak, mert motortól függetlenül mindenki nyer? volt a 30 éves Yamaha RD350-t?l a szét-tuningolt GSX-R 1000 K6 tulajdonosáig. (Mert ötvenmillió az ugye azért csak ötvenmillió!)

Vajon elég gyors, vagy csak extra küllem??

Persze ment a taktikázás. Legalább egy hónappal korábban ki kell találnia az embernek, hogy napsütés, latyak, vagy hó lesz, és hogy ehhez milyen motort készítsen fel. Hóban a krossz-motor, latyakos, fagyos pályán supermoto a nyer?. Sokan a sportmotorra tettek, és nekik volt igazuk. A legjobb sportmotorok mintegy húsz másodperccel voltak gyorsabbak a legjobb terepmotorból átalakított gépnél.

A mez?ny azonban nem szakad a sport és terepmotorok szegmensére. A Yetin mindenfajta elképzelhet? motorkerékpár megjelenik, talán az oldalkocsist kivéve: veteránok, túragépek, muscle-bikeok. Itt bizony együtt rajtol a vegyvédelmi ruhás kiskunsági srác (MZ ETZ), a f?z?s-b?rnadrágos osztrák rockerrel, aki Egli BMW-n húzza. A mez?ny ezért rendkívül színes és szórakoztató. Persze kicsit veszélyes is. Olyan tempó különbség van a motorok között, amit?l még a küls? szemlél?nek is feláll a sz?r a hátán.

Jól fel kell öltözni!

E sorok írója a télvárók csoportjába tartozott (ez innent?l nem így van) és ezért a supermotora voksolt. Mert ugye ki gondolta volna decemberben, hogy egész télen nem lesz hó? Én nem! Régi barátom, Mohai János sem. Ezért megvette egy elképeszt?en komoly csoda supermoto „versenymotort”. A tél nem jött, de a motor maradt.

Az ötvenmilliós érzés azonban ezen is bejött, annak ellenére, hogy supermotoval ilyen nagy pályán menni nem nagy élvezet. Egészen pontosan az embernek oda kell figyelnie, hogy ne legyen nagyon hamar elege az egészb?l. A magas építés? motor ugyanis olyan ?rülten rázkódik, hogy már az els? kanyarok után komoly izületfájdalmak jelentkeznek. Mindeközben a gép nem is túl gyors, elég kényelmetlen, irányítási célpontossága gyakorlatilag nincsen. Viszont meg lehet szokni. És onnan már jó. S?t, nagyon jó! Azért mert az ember barátok között van, süt a nap, a versenypálya kellemesen hullámos, a motor vadul dübörög a feneke alatt. És mindez valóság lehet télen! Ötvenmilliós érzés!

További képek és az eredmények letölthet?k innen.