EST. 2002

YZF-R250: Jönni, vagy nem jönni? Talán már nem is kérdés…

Végre kicsit megpihentek a mérnökök a japán monstrum márkáknál. A szupersportgépeik kiforrottságban már szinte túl vannak a saját lehet?ségeiken, ennél jobbat jelenleg csak a polgári pénztárcáknak való búcsúintés árán lehetne csinálni. Szóval a szabad kapacitást beinvesztálták egy kis piackutatásba, és milyen jól tették. Újraéledni látszanak azok a szegmensek, melyeket jobb híján még mindig a ’90-es évek eleji-közepi agg konfigurációk töltenek meg a garázsokban. ZXR 400 és 250, FZR 250, GSX-R 250, hogy a teljesség igénye nélkül nosztalgiázzunk egy kicsit a bet? és szám kombinációkon. S l?n 2008 a „belép? motorok” reneszánsza. Az YZF-R125 már az import?röknél várja a kisköbcenti fiatal szerelmeseit, a Ninja 250R nem kevésbé. A Suzukitól „véletlenül” kiszivárgott infók szerint onnan is jön gixxer 125 meg talán 250 is, a dolog mikorsága még kérdéses.

Erre a negyedliteres kérdésre a Yamahának is kontráznia kellett. Mert oké a 125-ös modell, de a 15 lóer? nem fogja feltétlenül évekig extázisban tartani az új tulajokat. YZF-R250 a gép, amit csatasorba állítanak a kategóriában. Minden egyéb homályba veszik a motort illet?en, de jönni fog, ez szinte bizonyos. Tán már folyó év ?szén, de 2009-re száz, hogy itt lesz. A konfigot illet?en találgatások és álhíresztelések tartják tudatlansági mámorban a pécé felhasználókat. Egyesek négyütem? kávédarálóról beszélnek, mások penge éles kétütem? pályamotorról. Képek még nincsenek, csak ez a fotóprogrammal meghekkelt izé, ami egy 125ös YZF-R, utaslábtartók nélkül dupla féktrácsákkal. Ha négyütem? lesz, valószín?síthet? a WR250X-b?l átvett er?forrás, kereken 30 pacival, és 10 kilogramm összdeficittel a nyolcadlitereshez képest – hogy ez mib?l jön össze, nem tudni, de ezt mondják, mi meg jobb híján hiszünk. A kétütem megrögzött hívei az YZ250-es krosszgép zabolázatlan pattogóját ültetnék a sportgép vázába. Nincs kétség, ez így valóban gyilkos lenne bármelyik ringen – már ha hajlandóak lennének valami egészséges futóm?vet applikálni a jelenlegi els? fekete botok helyére-, de a mostani négyütemesed? világban túl sok mindennek kéne történnie ahhoz, hogy egy ilyen projektet megetessenek a vezet?séggel – hívek ide, vagy oda. Ahogy jön a gép, tudni fogjátok!

ugrás fel