A Zero Motorcycles komoly standdal képviseltette magát az idei Intermoton, rajta azokkal a 2013-as modellekkel, amelyek mindegyike jelent?s teljesítménynövekményt jegyez – átlagban 99% ennek mértéke a gyár szerint. Oka pedig nem más, mint az új fejlsztés? Z-Force er?forrás: ez az els? olyan elektromos hajtású blokk, amelyet kifejezetten motorozási célra alkottak meg a mérnökök, hiszen a korábbiak ‘adoptált’, már létez? ipari villanymotorok voltak.
Ez egy légh?téses, gyakorlatilag karbantartási igény nélküli, 54 LE-t és 92 Nm-t teljesít? egység, amihez egy – szintén Z-Force névre keresztelt – akkumulátor-csomag is dukál, természetesen minden korábbinál nagyobb hatékonysági mutatókkal: a teljes utántöltés 25%-kal kevesebb id?t vesz igénybe, de egy röpke óra alatt elérhetjük a 95%-os töltési fokot egy CHAdeMO rendszernek köszönhet?en.
Az új blokk alkalmazása miatt minden modell vázszerkezetét át kellett alakítani, a kaliforniai mérnökök pedig, ha már így adódott, kihasználták az alkalmat, hogy javítsanak az ergonómiai összhatáson, illetve hogy vonzóbbá tegyék a motort és az utólagos alkatrészek és kiegészít?k piacán is kereskedhessenek. Stílusában és tartalmában is frissül a Zero – többek között minden motor integrált Bluetooth-technológiával kerül ki a gyárból, összekapcsolható iPhone-nal és androidos operációs rendszerekkel, így telefonunk kijelz?jén részletes adatokat jeleníthetünk meg illetve egyes beállításokat is elvégezhetünk.
A már ismert DS, S, XU és MX modelleken kívül jön egy új bet?kombináció, az FX. Az X szériát váltja le ez a városi dual sport, ami a 2013-as Zero-felhozatal egyik legizgalmasabb darabja lesz. 44 LE és 95 Nm, mindösszesen 125 kilós súly mellett (ez az 5,7 kWh-s akksival szerelt változat közölt tömege, a 2,8 kWh-s csak 106 kilót nyom).
Klikk a képre! Galéria nyílik!
Legutóbbi hozzászólások