EST. 2002

Zöld út Indianapolisnak: két nagydíj az Államokban

A Forma-1 történetének talán legnagyobb balhéja köthet? Indianapolishoz (bár az autós ‘királykategória’ azóta is szinte napi szinten szállítja a döbbeneteket, legvadabb kémtörténett?l a Bernie Ecclestone feneke alá csempészett púzópárnáig): az F1 sorozat úgy fest, végleg szakított a neves tengerentúli pályával. Nem sokáig keseregnek viszont a helyiek: jöv?re máris lesz MotoGP-futamuk… hosszas tárgyalások, félinformációk, pletykák és kiszivárogtatások után a legendás aszfaltgy?r? része lesz a gyorsasági motoros világbajnokság naptárának.

A hír hivatalos. A Dorna három éves megállapodást érvényesített Tony George-dzsal, az Indianapolis Motor Speedway tulajdonosával, ezzel behozva Laguna Seca mellé a második USA-béli nagydíjat, azzal a különbséggel, hogy Indiana államban a 125-ös és a 250-es géposztály képvisel?i is rajthoz állnak, ellentétben a kaliforniai ringgel. Sokan nem fogják ezért szeretni a szervezetet, mások annál inkább – mi els? körben csak annyit mondanánk, nézzük a jó oldalát: például a vasárnap esti él? tévéközvetítést annak minden el?nyével, egy egész napos túra vagy pihengetés után. Vélemények persze nem csak a sportbarátok részér?l fognak elhangzani… kíváncsiak leszünk a csapatvezet?k és legf?képpen maguk a pilóták véleményére.

A pálya rajzolata ugyanaz lesz, mint a Forma-1-es versenyeken: természetesen a Dorna biztonsági el?írásainak megfelel?vé kell varázsolni a helyszínt. Az egyezséggel mindenki elégedett: jó eséllyel lesz kapósabb a MotoGP az indianapolisi közegben, mint az F1 volt. A jegyeket a hét elejét?l árusítják a jöv? szeptemberben esedékes nagydíjra, amelyre máris százezres fölötti néz?számot jósolnak a szervez?k…

ugrás fel