Az új modell, a 175 ccm-es Chimera 1956-ban készült el, nagy sikert aratott,
de nem sok vev?re talált. Talán túl különlegesre sikerült, mindenestre gyorsan
le kellett egyszer?síteni. A kezdetben 175 ccm-es motor 250-es változata is
hamarosan elkészül. Az 1960-as GP-n elért nagyszer? eredmény után a versenyváltozatokat
is elkezdték árusítani.
A hamarosan bekövetkez? nemzetközi siker eredményeképpen az Aermacchi és a Harley
Davidson 50-50 %-os részesedéssel közös vállalkozást kezdett üzemeltetni. Amerika
legnagyobb gyártója a könny?súlyú motorok népszer?sége láttán olyan 250-est
akart, amely sport-, verseny- és moto-krossz téren is képes eredményeket felmutatni.
Az Aermacchi motorok 75%-a hamarosan Amerikában talált gazdára. A 250-es változat
után született egy 50-es kismotor is az amerikai piacra.
1964-ben megszületik az Aermacchi és a Harley közös fejlesztés? 250-es ‘repül?
szivar’ típusú rekord-vadász motorja is.
Az olasz motortörténet technikai fejl?désében egyetlen más gyártó sem játszott
akkora szerepet a 60-as évekig, mint az alig ismert Aermacchi márka.
Legutóbbi hozzászólások