Ez a Motogp futam kissé kiverte nálam a biztosítékot, pulzusmérő óra nélkül többet nem ülök le versenyt nézni amíg ezeket a piránjákat egyszerre engedik fel a versenypályára, az biztos. Ha egy laikusnak kellene bemutatnom vajon mi is az a gyorsasági motorversenyzés, ez a futam mostantól jó eséllyel pályázhat a demonstrációs futam szerepére ! Jöjjön hát a mély elemzés, a Jóska megelőzte Pistát, Pista a 3 körben visszaelőzte Jóskát jellegű írással ma aztán végleg nem foglalkozunk, lévén több mint 100 előzés történt a verseny folyamán. A futamot bárki megnézheti, Szepesi féle rádió közvetítést nem vállalok ! Gyorsan ugorjunk neki a dolognak !
Your #MotoGP podium 🏁
🥇@marcmarquez93 🥈@Rins42 🥉@maverickmack25 #DutchGP pic.twitter.com/P9pSkIGZDV — MotoGP™🇳🇱🏁 (@MotoGP) July 1, 2018
Ezen a hétvégén, mondhatni rendhagyó módon az Asseni versenypálya időjárása valamelyest kegyes volt a versenyzőkhöz, lévén a „hol esik – hol fúj” megszokott körülmények helyett csak az erős szél befolyásolta a versenyzőket. A másik érdekesség a kiosztásban szereplő Michelin gumikkal kapcsolatos. Valójában az összes variáció használhatónak bizonyult, Marquez medium front soft rear gumiválasztása teljesen rendhagyónak mondható, elmondása alapján a soft hátsó gumi sok helyen keményebbként viselkedett, mint a hard opció. A Q2 kvalifikáció előre vetítette a futamon várható „vérfürdőt”, 0,376 másodpercen belül futott az első 10 versenyző és bár Marc Marquez végig kontrollálni látszott a hétvégét, véletlenül sem volt ilyen egyértelmű a fölény.
Teljes verseny – MotoGp Assen 2018
Ami aztán a rajtot követően történt, arra nehéz szavakat találni: Kiéhezett szírt cápák egy medencében, Piráják egy vödör vízben, egymásra rontó farkas falka ? Ez talán még mindig nem írja le azt, ami az Assen-i versenypálya aszfaltcsíkján lejátszódott…. adok-kapok, egyszerre támadás, de közben védekezés mert a falka a nyomodban. Hibák, amelyeket az ellenfelek azonnal kihasználnak, sokszor kegyetlen lökdösődés…. Motogp amikor a legjobbját adja !
LIKE A BOSS 👊@marcmarquez93 wins another classic in Assen!#DutchGP pic.twitter.com/Er2pDOpExO
— MotoGP™🇳🇱🏁 (@MotoGP) July 1, 2018
1. Marc Marquez: Ha valaki látott már ilyen csudabogarat, azonnal szóljon. A tempója ahányszor csak pályára léptek meggyőző volt, bemutatott persze egy könyöklős mentést is 200 km/h-nál a szabadedzésen, de a futamon elmondása alapján lehetetlen volt meglépni a többiektől, részben az erős szél miatt. A tempós egyenesekben a szélárnyék ugyanis hatványozottan érvényesült, a hátul motorozónak fél gáz is elég volt hogy követni tudja az elöl motorozót…. ez vezetett a moto3-as futamokat idéző adok-kapokhoz, amelyekben rendre jeleskedik a spanyol címvédő. Ha nagyobb a nyomás, ha igazi ketrec harc van, sokan megremegnek… Marquez ilyenkor mosolyog csak igazán a sisakjában ! Ami másoknak rémálom, neki az a valódi játszótér ! Évek óta figyelhetjük, hogyan húzza be az ilyen, a szurkolókat infarktus közeli állapotba kergető versenyeket a futam végén ellépve a többiektől.
Check out @marcmarquez93‘s reaction to the photo that shows JUST HOW CLOSE he was to losing it all today at the #DutchGP! 😆 pic.twitter.com/Y69ObGTqvV
— MotoGP™🇳🇱🏁 (@MotoGP) July 1, 2018
Érdemes meghallgatni a vele készült riportot, amikor Rins-el való összeakadásról, vagy a Vinales-el féktávon egymásra könyöklésről kérdezik. Vigyorog a kis spanyol, látszik, hogy menne vissza a ketrecbe harcolni, karmolni, rúgni, harapni. Nem nyávog, nem panaszkodik, nem jajveszékel, pedig mindkét alkalommal hajszál választotta el a 0 ponttól. Le a kalappal Marc, ahogy telik-múlik az idő úgy leszel egyre jobb, a 105%-on motorozás mestere. Az ilyen típusú versenyzőt talán csak a Mick Doohan idejéből ismerős dög unalom futamok tudnák kizökkenteni, ugyanis elaludnának futam közben. Hála istennek a Dorna „jótékony egyen-elektronikai illetve gumi buherálásának” köszönhetően ez a veszély nem áll fenn, a motorok között ugyanis elenyésző a különbség, és ebből leginkább mi, nézők profitálunk. Bravó Marc, Bravó Dorna !
We’re back! 🍾🏆 Brilliant 2nd place from @Rins42 🏁👏🏼💙 @MotoGP #SUZUKing #DutchGP #Happy pic.twitter.com/zGntnGv9sx
— Team SUZUKI ECSTAR (@suzukimotogp) July 1, 2018
2. Alex Rins: Most kérdezhetnénk tátott szájjal hogy: ” Mi van ?”. De aki követi a futamok edzéseit is észre vehette, milyen szépen építi fel magát ez a fiatal spanyol versenyző. Persze futamokon sok még a bukta, de ebben a gyilokban második helyre behozni egy Suzuki-t, mindenképpen figyelemre méltó teljesítmény. A Hammamatsu-i alakulat egyébként kissé erősebb motorral látta el GP motorját erre a hétvégére, fordulni, meg fékezni pedig eddig is tudott a kék-sárga technika. Hogy Rins illedelmes szerénysége valójában szintén egy éhes ordas-farkast ( Piránját, cápát ? Mindegy ragadozót ! ) rejt, mi sem bizonyítja jobban, mint ahogy Marquezt, Valentinot, vagy Vinalest ütötte-vágta. Szép volt Alex, Bravó Suzuki !
Amazing insight into the numbers behind racing a #MotoGP machine! Jump onboard with @maverickmack25 for the opening lap of the #DutchGP 🔥 pic.twitter.com/p71vlFsXL9
— MotoGP™🇳🇱🏁 (@MotoGP) July 1, 2018
3. Maverick Vinales: Na végre ! Szakad ki a vérbeli Motogp rajongóból, ha látja, hogy az elmúlt 2 év legígéretesebb fiatal tehetsége végre újra a dobogóra áll. Az Austin-i 3. hely óta csak frusztrációt láttunk, bár a köridők megvoltak az eredmények rendre elmaradtak. Nyomokban nyávogás is felfedezhető volt, az ” adjatok már egy motort amivel körbetalálok ” kesergést pedig senki nem szereti hallgatni. Ma húzta az ember ahogy a csövön kifért, a futam 2. visszanézésénél már figyeltem rá is, életveszélyes csúszások és pálya elhagyások fűszerezték a dobogóra vezető utat. Kívülről Marquez könyökét is sikerült meglökni féktávon, szerencsére mindketten nyeregben maradtak. Csak így tovább, ha nem is győzelmet, de egy dobogós helyezést adott a spanyol az 1955 Július elsején alapított születésnapos Yamaha Motor Co.-nak ajándékba.
New leader in Assen as @AndreaDovizioso leaps past his teammate! 🥊@marcmarquez93 is still there! Stalking! #DutchGP pic.twitter.com/xIbupgRsls
— MotoGP™🇳🇱🏁 (@MotoGP) July 1, 2018
4. Andrea Doviziozo: Dovi nehezen viselte a nyakába akasztott No.:1 pilóta szerepét, ma azonban szépet teljesített. A verseny egy szakaszában Ducati 1-2-t is láthattunk, amire igencsak elkerekedett volna a szemünk pár éve egy Assen-i futamot nézve, ma már az a csoda, ha a pirosak nem az elejében mennek. Sajnos elfogyott a hátsó gumi, pedig még Marquez is úgy érezte futam közben, Dovi lehet a valódi veszély forrás.
Was this the moment that cost @ValeYellow46 a podium at the #DutchGP?
Hear what #VR46 and #AD04 had to say on the move ➡ https://t.co/MyLqFixLp8 pic.twitter.com/qmA1KeFHBW — MotoGP™🇳🇱🏁 (@MotoGP) July 1, 2018
Két körrel a vége előtt a célegyenes végi féktávon aztán visszabújt az őt korábban megelőző Rossi-nak, és mindketten lesodródtak az ideális ívről. Ezzel nemcsak a dobogós helyezéstől búcsúzhatott. Máris látni olyan kommenteket, hogy „azt hittem a Dovi egy rendes gyerek aztán tessék” és hasonlók. Hja kérem, aki levezeti Valentino-t a pályáról az túl sok jóra nem számíthat a rajongóktól. Ennek ellenére jár a gratuláció, eldobott versenyek után végre egy befejezett…..
How on earth did this not end in disaster for @ValeYellow46 and @lorenzo99 😳😮🙈#MotoGP pic.twitter.com/sbLUV6hIyL
— MotoGP™🇳🇱🏁 (@MotoGP) July 1, 2018
5. Valentino Rossi: Nagy kár…. a tavalyi futam győzelem után minimum a dobogó ment a levesbe a Dovival történt kakaskodásban. Az öreget elkapta a hév, ha okosabb és elveszi a gázt a Ducati-s szépen érintő irányban elpályázott volna előtte, túllőve az ideális ívet. A futam 4. körében egyébként volt egy sokkal inkább „meleg pite” szituációja a 39 éves veteránnak, sikerült 220-al beleállítania Yamaháját az előtte első kerék tapadását vesztő és megtorpanó Lorenzo Ducati-jának hátuljába. Hogy ezután hogy sikerült épp bőrrel mindkettőjüknek elhagyni a helyszínt, számomra érthetetlen, de ez is csak egy volt ennek a tébolyult futamnak az őrült jelenetei közül….
And here comes @ValeYellow46 👊
He’s through 2nd! What a battle!#DutchGP pic.twitter.com/cDL4sxZKwF — MotoGP™🇳🇱🏁 (@MotoGP) July 1, 2018
Mindenesetre Rossi még itt van, versenyképes, harcol, és örömmel figyelhetjük minden mozdulatát…. ez három dobogós eredmény után ma az 5. hely volt elég…. 6. Cal Crutchlow: Övé a második helyezett Honda motor. A dzsungel harcokból jobbára kimaradt, tette a dolgát, valahogy úgy ahogy a Q2-ben, beállva a vonat végére. Egy ilyen futamon ez simán lehetett volna akár dobogót érő taktika is, a Motogp dísztársulat mai előadásának minden pillanatában benne volt egy tragikus tömeg baleset lehetősége. Cal így 6. lett és láthatóan örült ennek az eredménynek.
What a fight! 🥊@lorenzo99 and @marcmarquez93 go head-to-head!#DutchGP pic.twitter.com/cdqTxLUIDd
— MotoGP™🇳🇱🏁 (@MotoGP) July 1, 2018
Végül muszáj megemlítenünk még két versenyzőt. Az egyik természetesen Jorge Lorenzo, aki a 10. rajthelyről vágott az élre, vezetett, majd visszacsúszott, aztán újra felküzdötte magát a második helyre. Az egész mezőnyben 3-an választottak soft első gumit, Lorenzo-n kívül Bautista és Syarin. Maradjunk annyiban, hogy ez a húzás ma nem jött be, de látszik, hogy Jorge potenciális dobogó és győzelem esélyes.
OnBoard MotoGp Assen 2018
A másik versenyző Dani Pedrosa, aki sajnos lassan Nakagami szintjére harcolja le magát, ami azért nagyon fájó, mert ezzel a teljesítménnyel nem igazán teszi magát kívánatos pilótává a formálódó Petronas támogatású Yamaha „B” alakulat számára. Pedig 18 év HRC-zés után olyan szívesem megnézném egy Yamaha nyergében ! Két hét múlva Sachsenring, igazi Marquez territórium…. ha rajthoz állt itt nem győzte le senki, reméljük most azért lesz valaki aki megnehezíti a dolgát… a 41 pont ugyanis már igen jelentős előny….
László Király
Rodeo Ride 34
#Marcmarquez #AssenTT #Motogp
Legutóbbi hozzászólások