A globális értékesítés 0,9%-os növekedéssel elérte a 165 566 járművet. A BMW Motorrad tovább növekszik, új piacokra és új kategóriákra összpontosít, valamint folytatja a modellbevezetéseket.
A BMW Motorrad a 2018-as évben több motorkerékpárt és nagyrobogót adott el, mint korábban valaha. Az eleve erős megelőző évhez képest a járműátadások száma további 0,9%-kal emelkedett. 2018 decemberéig összesen 165 566 jármű került átadásra az ügyfeleknek (megelőző év: 164 153 darab).
„A BMW Motorrad 2018-ban újabb igen sikeres évet zárt. Sorozatban nyolcadszor értünk el értékesítési csúcsot. Szeretném őszintén megköszönni ügyfeleinknek azt a bizalmat, amit 2018-ban ismét belénk fektettek.” – mondta Dr. Markus Schramm, a BMW Motorrad vezetője. Az új értékesítési rekorddal a BMW Motorrad újabb nagy lépést tett a 2020-ra kitűzött 200 000 darabos értékesítési cél felé.
Schramm rámutatott, hogy „a 2018-as értékesítési adat megmutatja, a motorkerékpárok piacán folytatott növekedési stratégiánk működik. A sikert hat új modell piaci bevezetésének, valamint a BMW Motorrad erőteljes termékportfóliójának köszönhetjük. A következő évekre szintén nagy terveink vannak. A folyamatban lévő modellbevezetési terveinket tovább folytatjuk a prémium szegmensben. Palettánkat 2019-ben is emocionális és innovatív termékekkel bővítjük tovább. A motorsportban való részvételünket is erősítjük. A 2019-es szezonban az új BMW Motorrad WorldSBK Team a vadonatúj BMW S 1000 RR modellel áll rajthoz a Superbike világbajnokság (WorldSBK) futamain.
Erős értékesítési adatok Magyarországon, Európában és az USA-ban.
A jelentős európai piacon, illetve az USA-ban nyújtott kiemelkedő teljesítmény nagyban hozzájárult a sikeres értékesítési adatok eléréséhez. A legfontosabb piacok, úgymint Franciaország (16 615 db), Olaszország (14 110 db), Spanyolország (11 124 db) és Nagy-Britannia / Írország (9 224 db), valamint az USA (13 842 db) ismét rekord eladásokat produkáltak.
23 824 darabbal Németország továbbra is a BMW Motorrad legnagyobb piaca, ahol a márka szintén megőrizte a legsikeresebb motorkerékpár-gyártó címét. Magyarországon új magasságokba jutott a BMW Motorrad, a 444 darabos értékesítés 21%-os növekedést takar. A nagymotor kategóriában elért egyenletes bővülésnek köszönhetően a BMW megőrizte piacvezető szerepét: 400 darabos teljesítményével 23% feletti piaci részesedéssel bír az 500 köbcenti feletti szegmensben. Az 500 köbcenti alatti modellek értékesítése pedig 76%-kal bővült 2017-hez viszonyítva. A legnépszerűbbek a BMW R 1200 GS/Adventure modellek voltak, folytatva az elmúlt évek tendenciáját.
Jelentős növekedés Kínában, Brazíliában és Indiában.
A BMW Motorrad Kínában és Brazíliában is folytatja növekedését. A 7561 db értékesített BMW motorkerékpárral és robogóval, valamint a 35%-os növekedési rátával Kína és Brazília (7361 db / + 11%) a legnagyobb növekedést elérő piacok közé került. Indiában, ahol 2018-ban 2187 jármű talált gazdára, a BMW Group saját leányvállalata sikeresen vezette be a BMW motorkerékpárokat a piacra az üzletág 2017-es elindítását követően.
A GS modellek megállíthatatlanok.
A BMW Motorrad történetében először, több mint 51 000 darab R 1200/1250 GS és GS Adventure túraenduró került értékesítésre. Összesen 84 500 darabbal a hagyományosan erős R sorozat ismét megerősítette a teljes modellpalettában betöltött vezető szerepét. Ebben az R nineT modellváltozatok is fontos szerepet töltöttek be 2018 során.
A sportos BMW S sorozat S 1000 RR superbike, S 1000 R roadster és S 1000 XR kalandmotor modelljei 18 773 példányban találtak gazdára. Mindez megmutatja, hogy a három modell jelentős szerepet tölt be a BMW Motorrad széles palettáján.
Az 500 cm3 alatti szegmens a legjobb 5 modell között.
A 2017-ben bemutatott G 310 R és G 310 GS modellekből 24 363 példány már 2018 végén leszállításra került az ügyfelekhez. A két agilis mindenes így az értékesítési listán a „Top 5-be” került 2018-ban, és igen népszerűnek bizonyult világszerte.
Luxus-túramotorok a gyorsítósávban
A hathengeres modellek értékesítése szintén igen bíztatóan alakult. Értékesítésük második éve, különösen az USA piacára szabott K 1600 Bagger esetében, a nagy hengerűrtartalmú, emocionális túramotorok töretlen népszerűségét bizonyítja. Timo Resch, a BMW Motorrad Értékesítési és Marketing vezetője szerint „a 8306 értékesített példánnyal és az ezzel elért 25%-os növekedéssel a hathengeres modellek 2018-ban is a nagy nyertesek közé számítanak. Ezen modellek esetében az USA különösen fontos piacot jelent. Tovább folytatjuk az amerikai jelenlétünket a BMW Motorrad pozíciójának még tovább erősítése érdekében.” Resch így folytatta: „Egy még emocionálisabb és igen autentikus BMW Motorrad modellel fogunk válaszolni az USA piacának speciális kihívásaira.”
2019-es előrejelzés.
A BMW Motorrad a 2019-es évnek az eddigi legerősebb portfolióval, erős helyzetből vág neki. Timo Resch kijelentette: „2019-ben az értékesítések további emelkedésére számítunk. Nagy várakozással tekintünk az olyan új termékek, mint az R 1250 boxer család új tagjai, a várva várt új S 1000 RR, valamint a BMW Motorrad pozícióját a közepes méretű motorkerékpárok szegmensében erősíteni hivatott F 850 GS Adventure által gerjesztett pozitív impulzusok elé. A városi mobilitást szolgáló termékpalettában bemutatott C 400 X és C 400 GT robogók szintén erősítik majd sikereinket 2019-ben.”
Legutóbbi hozzászólások