A Katarban megrendezett első versenyen egyértelműen Fausto Gresini csapata volt az igazi meglepetés. Nemcsak azért mert Enea Bastianini megszerezte a győzelmet, legalább annyira hatalmas siker Gresini harcának eredménye. Miközben a világ figyelme leginkább a gyári csapatokra vetül, egy kis csapat egy fiatal versenyzővel konzisztens teljesítményt nyújtva felér a csúcsra.
De nézzük, a többi versenyzőt, Ők hogyan látták a hétvégét.
Pol Espergaró
„Erősnek érzem magam, hogy elérjem azokat az eredményeket, amiket a Honda várt a szerződtetésemkor.”
#QatarGP / P3 // @polespargaro
Espargaro and new Honda RC213V power to podium in Qatar
Support #EP44 >> https://t.co/iAFkElAQvo#motogp #polespargaro #racing #gpracingapparel pic.twitter.com/PhnY4NpQPb— GP Racing Apparel (@GPracingapparel) March 7, 2022
A Katalán a harmadik helyen végzett a futamon, melyen végig dominált és a végén a gumikopás akadályozta meg a teljes sikerben. Nyilatkozatából kiderül, hogy minden tökéletes volt a versenyen, nem is számított rá, hogy az élmezőnyben tud majd motorozni, végül üzemanyag hiány és gumikopás lassította, de így is rendkívül boldog. „Azt látjuk, hogy a Hondának van két nagyon jó versenyzője, és hosszú évek óta ez az első alkalom, hogy a Honda boldog lehet.”
Marc Marquez
A Honda másik versenyzője úgy látja, hogy Bastianini veszélyesebb ellenfél a világbajnoki sorozatban mint csapattársa, Pol.
Comienzo de campeonato aceptable, hemos sabido sufrir y sacar un quinto puesto👍🏼
Acceptable start of the championship, we have known how to suffer and achieve a fifth place#QatarGP pic.twitter.com/eybCakLtK2— Marc Márquez (@marcmarquez93) March 6, 2022
MM szemében az első futamnak pozitív hozadéka 11 pont, és a fájdalommentes versenyzés. Igen, egyáltalán nem fájt a válla, ami rendkívül jó hír. Marc tempója nem volt elég gyors, és abban bízott, hogy a verseny 1.54-es időkkel megy végig. Próbált arra figyelni, hogy a 22 kör alatt ne legyen semmi gond, és végül ötödik lett, ami igazán jó kezdés.
A csapatmenedzser Puig is hasonló képen vélekedett: „Szerintem Marc abroncsválasztása megfelelő volt. Sajnos az elején kicsit elvesztette a tapadást, és úgy döntött visszavesz a tempóból, hogy elkerülje a további kockázatokat. Ebben a helyzetben az ötödik pozcióval járó pontszerzés volt a legjobb döntés. Ha más érzései lettek volna a motorról, akkor többet támad, mivel ez az Ő karaktere.”
Aleix Espargaró
„Az az érzésem, hogy én voltam a legerősebb”
Sunday has been a good day, actually, this week has been very fun, family and racing is always a dream combo! Pizza time, ciao ciao world! 😁😍 pic.twitter.com/71c7gdx9xD
— Aleix Espargaró (@AleixEspargaro) March 6, 2022
Az Aprilia versenyzője a negyedik helyre repíti a csapat motorját, melytől nagyon boldog, annak ellenére is, hogy nem tudott közös dobogón állni testvérével.
„ Versenyzői pályafutásom alatt először éreztem, úgy hogy én vagyok a legerősebb. Nagyon gyors votlam, sok idő veszítettem, hogy megelőzzem Joant és Marcot. Aztán megpillantottam a táblán a +1-et és szárnyakat kaptam.” A spanyol versenyző célja, hogy minden hétvégén átélje ezt a sikert, miközben jól is szórakozik.
Csapattára Maverick Vinales nagyon nehéz versenyen van túl. „ A kanyar és a motor eleje a legnagyobb problémám. Az FP1 óta minden kanyarban elvesztem a stabilítást.”
Pecco Bagnaia és a Ducati
„Nem azért vagyok itt, hogy teszteljek, nyerni jöttem.”
#QatarGP 🇶🇦
Race: NC
It wasn’t the start we expected, we struggled from the beginning. We are ready to get to work for Mandalika, I have no doubt about our potential.
I’m very sorry that my mistake involved @88jorgemartin, I apologise to him, @pramacracing and @ducaticorse pic.twitter.com/yyj5kWupUc— Pecco Bagnaia (@PeccoBagnaia) March 6, 2022
Az olasz csapat első számú versenyzője nulla ponttal zárta a futamot, miután Jorge Martinnal történt incidens után mindketten a földre kerültek.
Az incidens oka, hogy Pecco megszerette volna előzni a nála 3-4 tizeddel lassabb Martint. Hasonlóan ahhoz, ahogy a Yamahákat megelőzte az egyenesben akart támadni, de elnézte a féktávot. A motor eleje elment és elsodorta Martint. „Furcsa ütközés volt, nyilván elnézést kértem a Ducatitól és a Pramactól, meg persze Martintól is.”
Bagnaia szóvá tette, hogya tesztelés kezdete óta sosem ült ugyan azon a motoron két egymás utáni edzésen. Így nem tudta a vezetési stílusát a motorhoz vagy pályához igazítani.
Közben a Ducati már bocsánatot is kért versenyzőjétől: „ A mi hibánk volt, nem Peccoé.”
Dávide Tardozzi kért bocsánatot a katasztrofális hétvégéért, mivel a csapat egyetlen versenyzője sem tudta befejezni a futamot. Pecco ütközött, Miller elektronikai gondok miatt feladni kényszerült.
Tardozzi megérti a versenyzője dűhét, aki azt szeretné ha bíznának benne. „ Ez természetes, 100%-ban megbízunk Peccoban, és úgy gondoljuk, hogy Ő lesza következő három évben a versenyzőnk.Nagyon kedves és nagyon gyors versenyző, ezért úgy gondoljuk, hogy megadjuk neki amit megérdemel: egy olyan motort, ami lehetővé teszi számára, hogy győzni tudjon.”
Jack Miller félelmetes élményekről számolt be: „Ismejük a próblémát és remélem, hogy többet ez nem fordul elő. Mindenki elment mellettem az utolsó kanyarban. Féltem, hogy hátulról elüt egy versenyző. Próbáltam változtatni a gyújtástérképen de végül leállt a motor.”
Mir és Rins, avagy a Suzuki gyári csapata
Mir: „Inkább befejeztem a versenyt, még mielőtt elestem.”
Alex Rins versenye sem volt könnyű, már a rajtól szenvedett a motorral kapcsolatos problémák miatt. A fő gond a motor elejével volt, ami eddig sosem fordult elő a Suzukival. Alex elvesztette a bizalmát és ez megakadályozta, hogy nagyobb kockázatot vállaljon. Így nem tudott az előtte haladó csapattársára nyomást gyakorolni.
„ Nem számítottam rá, hogy ilyen gyors lesz a verseny, Pol Espargaro az elején nagyon gyors volt. Kétségtelenül fejlődnünk kell a kvalifikáción.”
Qatar always brings amazing photos because of the lights! Let’s enjoy some of the best…🌌 @MotoGP #SUZUKing #GearingUp @JoanMirOfficial @Rins42 #QatarGP pic.twitter.com/6adrEyzjsI
— Team Suzuki Ecstar (@suzukimotogp) March 6, 2022
A csapat másik pilótája is csalódottan távozott a futam után. Joan nem ilyen versenyre számított, azt gondolta a végén küzdhet a jobb helyezésért, mivel általában ez a csapat erőssége. Érdekessége, hogy Mir esetében bevált a jóslat, miszerint a hátsógumival gondok lehetnek. A Suzuki a Honda mellett az a gyártó, aki látványos fejlődést ért el a gyorsaság terén. A nagyobb erő azonban nagyobb igénybevételt is jelent a hátsó abroncs számára „ Nem volt meg a tapadás, sokat szenvedtem”.
Mir azonban a pozitív eredményekről is beszámolt: „Sokkal gyorsabbak voltunk mint tavaly ezen a pályán, ami azt is jelenti, hogy a motorunk fejlődött.”
Fabio Quartararo
„Az elsődleges célom, hogy a legjobb motorrt rakjuk össze, ami nagyon fontos a jövőre nézve.”
Tough to understand our first free practices… going through Q1 this evening. Let’s work well on FP4 to make our best on qualifyin pic.twitter.com/szRmh6b9S7
— Fabio Quartararo (@FabioQ20) March 5, 2022
A regnáló világbajnok kilencedik helyen ért célba egy olyan pályán, amiről előre megjósolta, hogy nem fog kedvezni a Yamahának. Elmondása szerint a rajt jól sikerült, de a második körtől magas volt a keréknyomás. Az erős tempó miatt a hátsógumi vesztett versenyképességéből, és bár Fabió nagyobb tempóra számított, úgy érzi nem teljesíthettek volna jobban. Ez az igazi probléma.”
A francia versenyző szerint nem kiszámíthatatlan a szezon, csupán vannak olyan csapatok akik fantasztikus munkát végeztek. Úgy gondolom ez a kemény munkaeredménye. Azt is elárulta, hogy a jövő szempontjából kiemelten fontos a motor teljesítménye.
Ennyi fért mai összefoglalónkba, de hamarosan jelentkezünk a további érdekességekkel
nyitókép : twitter.com
Legutóbbi hozzászólások