EST. 2002

A kakucsi csónakosok, avagy MAMI kupa YT125 2T első forduló

Mindenki izgatottan várta az első versenyhétvégét és aggódva pillantott az időjárás-jelentésre, mivel egész hétvégére esőt jósoltak. Ám, ennek ellenére igen népes mezőny gyűlt össze, több új indulóval és a régi arcokkal együtt.

Az eső már szombat reggelre teljesen eláztatta a pályát, ezért az első szabadedzésen a versenyzők inkább a sátrak védelmébe húzódtak. A pályán csak az esőcseppek és néha-néha Lévay Károly hangját lehetett hallani a hangszóróból. Több kategória-újoncot is köszönthettünk. Farkas Lajos, Pátkai Miklós és Bocsányi Gábor első alkalommal neveztek a YT125 2T-be. Néhányan igazoltan távol maradtak, Bajcsy Andrásnak, Istenes Imrének, Gyuricza Sándornak nem készült el a versenygépe, Petrovics Ferinek pedig sajnos a pénteki edzésnapon ment szabadságra a főtengelycsapágya. Az újoncoknak nem volt igazán jó hétvégéjük, de erről majd később. Farkas Lajos nem akarta kockáztatni, hogy a két hónappal ezelőtt a bokájába helyezett titán alkatrészeknek valami bajuk essen, így nem ment fel az igen csúszós pályára.


Az első időmérőre már mindenki összeszedte a bátorságát, kimerészkedett a pályára és megpróbálta kipuhatolni, hogy hol több és hol kevesebb a tapadás. A legbátrabb Molnár Pisti volt, ő futotta meg a legjobb időt, egy másodperccel Gudmon Zoltán előtt, ami igen nagy szó, hiszen Zoli személyében a tavalyi országos bajnokról beszélünk. A második mért edzésre mindenki egy kicsit vagányabb lett és a pálya állapota is javult. Molnár Pisti egy kicsit túlvállalta magát, így a második körben már a bukótérből nézte a többiek körözését, ezért nem tudott javítani az idején. Az edzés-első kimagasló idővel Szokolics László lett, aki három másodperccel mindenkinél is gyorsabb volt, ám az utolsó körében a célegyenes végén egy 10 pontos talajgyakorlatot bemutatva ő is a bukótérben végezte. Sajnos a helyszínen szolgálatot teljesítő mentősök ezt a produkciót piros lappal jutalmazták és nyaksérülésére hivatkozva megtiltották neki a további versenyzést. Olyan hírek is szárnyra kaptak, hogy még aznap megkeresték őt a Magyar Tornász Szövetségtől is. Ám ezt később mindkét fél cáfolta.

Bocsányi Gábor az első versenyén vett részt ezen a hétvégén és annak ellenére, hogy sem ő, sem Pátkai Miki nem rendelkezett vizes pályára való gumival, Gábor egy igen kiemelkedő kört futott, pedig a motorja sem volt épp versenyképes. A második edzésen aztán sajnos a dugattyúgyűrű ellenálhatatlan vágyat érzett a külvilág felfedezésére és kinézett a kipufogócsatornán. Alkatrészek hiányában, a nagy összefogás ellenére sem sikerült megjavítani.
Pátkai Miklós motorja épp a futam előtti estén készült el, több komolyabb buktató után, amiknél más már feladta volna és inkább csendesen a sörét iszogatta volna otthon, ehelyett ő rajthoz állt és igyekezett összebarátkozni új motorjával.
A rajt előtt nem sokkal elállt az eső és a pálya kezdett kissé száradni. Molnár Pisti gondolt egy merészet és száraz pályára való gumikkal állt a rajthoz. Jutalma 12 körön át tartó kötéltánc lett, végigkorcsolyázta az egész futamot és a pályabírókon kívül mindenki megelőzte. Pátkai Miklós versenye igen rövidre sikerült, a vizes gumi hiánya miatt a második kanyarban elfektette motorját és a partvonalról nézte a többieket. Mala László, aki tavaly Örkényben bebizonyította, hogy ő bizony tud vízen járni, rajt után rögtön az élre tört. Mala, Gudmon, Ernszt sorrendben fordult az első három. Molnár Pisti néhány körön keresztül még fel tudta tartani a mögötte érkezőket, addig az első hármas már elhúzott, így a negyedik helyért egy látványos csata alakult ki Sándor Balázs és Herczegh Dani között. Balázs meg tudta tartani a negyedik helyét, Dani így az ötödik hellyel vigasztalódhatott. Az élen is nagyon izgalmas csata alakult ki, Mala Lászlónak sajnos egy lekőrözés rosszul jött ki, így a vezetést Gudmon Zoli vette át, aki ezt meg is őrizte a verseny végig. Az első kupanap végeredménye a következő lett:
Gudmon Zoltán, Mala László, Ernszt Norbert, Sándor Balázs, Herczegh Dániel, Nagy Roland, Molnár István.

Vasárnap reggel ismét esőcseppek köszöntötték a versenyzőket. A szabadedzésen már többen mertek részt venni, ám az időmérőre kritikussá vált a pálya állapota. A pályabírók néhány kanyarban a bukósisak alá úszósapkát is megköveteltek a versenyzőktől. Szokolics Laci mindenféle orvosi igazolást beszerzett, így ismét megmutathatta, hogy esőben ezen a pályán ő a legjobb és behúzta az edzés-elsőséget. Mala Laci és Ernszt Norbi követte.  Sajnos a csapadékos idő kitartott és a pályán nem egy kanyarban, teljes szélességében, több centi mély víz állt. Így a Versenyigazgatóság a futamokat törölte. Ezek pótlásáról vagy teljes törléséről később döntenek.

Molnár István #6:

„Pénteken reménykedtem, hogy az időjárás előrejelzés téved és ezért a motort próbáltuk jól beállítani száraz pályára bár mint utólag kiderült a délutáni munkánk hiába volt mivel kivételesen nem tévedtek a meteorológusok.

1.nap:

Szombat reggel amikor felkeltem volt egy olyan érzésem, hogy a futamok elmaradnak mivel a box szinte üres volt és az eső zuhogott bár amikor ránéztem az órára rájöttem, hogy egy kicsit túl korán keltem.

A szabadedzést kihagytam mivel nem találtam hasznosnak kockáztatni a bukást főleg úgy, hogy az ott megfutott köridő nem számít semmit.

Az első időmérőn nagyon jól szerepeltem, a motort tökéletesnek éreztem bár kicsit meglepődtem amikor megláttam, hogy mennyivel vezetek a többiek előtt.

A második időmérő edzésen a második mért körömbe kezdtem amikor egy vízfolton felúszott a motor és elcsúsztam sajnos nem tudtam visszamenni a pályára mivel a rázókövön átcsúszott a motor és ennek eredményeképpen letört az első főfékhenger és más alkatrészek is rongálódtak és ebből kifolyólag adtam munkát a szerelőimnek.

A futam előtt úgy határoztam, hogy eléggé száraz a pálya ahhoz, hogy a futamnak supercorsával vágjak neki ami egyszer már bevált, bár sajnos rosszul döntöttem mivel épp, hogy vizes volt a pálya és élet-halál harcot vívtam a gumikkal ezért csak az utolsó helyen zártam ebből kifolyólag nagyon csalódott voltam bár sokan vigasztaltak azzal, hogy abból a gumiból kihoztam mindent amit lehetett a körülményekhez képest. Mint utólag kiderült a supermoto kategóriában Dézsi Viktor ugyan ezzel próbálkozott és neki bejött.

2.nap:

A 2. nap szintén kihagytam a szabadedzést ugyan abból az okból mint az előző nap főleg, hogy vizes pályán már elég magabiztosan éreztem magam.

Az időmérő edzés elég jól sikerült bár nem nagyon hajtottam magam a határokig mivel az erőmet a versenyre tartogattam mivel tudtam, hogy a pontokat a versenyen osztják.

A futamok sajnos elmaradtak és ezért nagyon csalódott voltam mivel a saját véleményem szerint a pálya tökéletesen motorozható volt.”

ugrás fel