EST. 2002

Bell sisakok az Euromotorban

 

 

A Schuberth és az X-lite mellett újabb nagy prémium sisakmárka jelent meg az EuroMotor Kft. kínálatában, a Bell modell. Az EuroMotor csapata már régóta szerette volna bővíteni a termékpalettát valami igazán különlegessel, amely méltó tagja lehet a jelenlegi kínálatának, így esett a választás a világhírű amerikai márkára.

Az 1954-ben Kaliforniában alapított vállalat 46 éve gyárt bukósisakokat motorosoknak. A Bell sisakot világhírré tettek szert, olyan sztárok választották már, mint James Stewart AMA Superrossbajnok, Cameron Beaubier Daytone 200-győztes és a legendás William Dunlop Northwest 200 Superbike-győztes, valamint Robbie Maddison világrekord-halmozó motoros.
A high-tech és retró sisakok rajongóinak nem kell többé nélkülözniük az ECE szabványos Bell sisakokat. Off-road, gyorsasági, túra-, retró és custom bukók képezik a kínálatot, amiből a Lehel utca 17/B-C szám alatti üzletben lehet szemezgetni.

Pár sisak a márka kínálatából:

MIPS (Multi-Directional Impact Protection System)

A MIPS az agy védelméért felelős rendszer, amely a forgó erőhatások mértékét, illetve az agyra mért ütés erősségét enyhíti.
Egy bukás esetében a sisakra ható, bármilyen szögben érkező erőtől a koponyát a sisak ugyan megvédi, de az agyunk folytatná útját a megkezdett szögben, az adott sebességgel. Ennek a koponya gátat szab, és ez a hatás felelhet az agykárosodásokért. Ezt a fajta agyi sérülést lehet kivédeni, vagy csökkenteni azzal, ha a bukósisak ezt a forgó erőhatást is tompítja.

Ezt teszi a MIPS úgy, hogy egy mozgó „keretet” helyeznek el a sisakon belül, ami az ütés szögében elmozdul, így az ütésenergia egy részéből mozgási energiát képez. Így az agyra ható erő kisebb lesz, ezáltal csökken az agykárosodás kockázata.
A sisakba épített MIPS csupán 45 gr-ot ad a sisak súlyához, és nem befolyásolja a sisak méretezését.

Bell flex

A Pro Star és a Race Star modellek tartalmazzák a Bell egyedülálló Flex Impact Liner technológiáját, amelyet arra terveztek, hogy a lehető legeredményesebben kezelje a kicsi, közepes vagy nagy sebességből eredő becsapódásokat. Három különböző sűrűségű EPS habról van szó, amelyek rétegesen helyezkednek el, és a bukón belül egész minimális elmozdulást is megengednek. Ezáltal az ütés erejétől függően aktivizálódnak a rétegek, illetve az elmozdulás által csökkentik az agysérülések kockázatát.
Kívülről befele haladva a legkülső hab a már jól ismeret EPS, amely a legtöbb bukóban megtalálható. Azt azonban kevesen tudják, hogy az EPS alapvetően csak a nagy becsapódások ellen védi a koponyát, a közepes, és kis ütések ellen kevésbé hatékony. Azoknál a kisebb behatásoknál, amelyeknél az EPS nem sérül, sokszor erőt közvetít a koponyára és az agyra. A Bell-nél ezt küszöbölték ki azzal, hogy alkalmaztak még 2 féle habot: az EPP-t (Expanded Polyproypylene) a közepes, és az EPO-t (Expanded Polyolefin) a kisebb ütések elnyelésére. Ezek az EPS-től eltérő anyagból készültek, attól eltérő keménységűek/sűrűségűek. Tehát, amelyik ütés túl kicsi ahhoz, hogy az EPS kifejtse védelmét, átengedi, és akkor lép működésbe a középső, vagy csak a legbelső réteg.
Mindezt megfejelték azzal, hogy ezek a habok egymástól függetlenül tudnak egy kicsit mozogni így a bukóra ható ütési energiából részben mozgási energiát csinálnak, ez csökkenti az agysérülések kockázatát, hiszen az agy, koponyához képesti elmozdulása kisebb. Az egymáson elhelyezkedő habok nem csak a biztonságot növelik, hanem a szellőzést is nagyban javítják, hiszen sokkal több szellőző csatorna alakítható ki a bukón belül a 3 rétegnek köszönhetően, továbbá a sisak illeszkedése is sokkal pontosabb azáltal, hogy a belseje minimális mozgást enged a fejen.

ugrás fel