EST. 2002

Ducati Multistrada 1260 Enduro

2018-ban a nagymértékben megújult a Multistrada erőforrássa, az új 1260 cm3 blokkot most az Enduro változat átdolgozása követi. Az első 48 mm-es UPS szárakat továbbra is a Sachs szallitja, ahogy a hátsó rugóstagot is. Az elektronikus úton állítható progresszív Sachs Monoschock futomuvet a DSS rendszer ellenőrzi ( Skyhook ). Az első teleszkóp útja 185 mm.

Az alumínium küllős kerekeket újra tervezték, ennek köszönhetően tömegük 500 grammal csökkent. A Tubeless felnik mérete: 3.00×19″ elöl és 4.50×17 hátul. Gumiabroncsok Pirelli Scorpion Trail II, 120/70 R19 elöl és 170/60 R17 hátul. A motor tömege 254 kg.

Az elődhőz képest felülvizsgálták az ergonomiát, átdolgozták a nyerget, kormányt és alacsonyabbra került a súlypont. Frissült a felfüggesztés, a nyereg 860 mm-re van a talajtól, ami 10 mm-el alacsonyabb érték mint a korábbi modellnél. A tartozék listából vásárolhatunk másik nyerget is, amivel 840 mm-re csökkenthető az ülésmagasság. Az utasüléshez egy alacsonyabb és keskenyebb ülés is elérhető. Az Enduro plexije 60 mm-es függőleges állítási lehetőséggel rendelkezik, és kézzel mozgatható.

A gyártó módosította a DVT rendszer beállításait, ennek köszönhetően  3500 fordulat / perc alatti tartományban a nyomaték 85 % rendelkezésre áll. Az elődhöz képest a nyomaték 5500 f/p tartományig 18%-os emelkedést mutat. Az átdolgozott motor legnagyobb teljesítménye 158 LE ( 9750 f/p ), míg nyomatéka 128 Nm ( 7500 f/p ). Az alap modellhez képest rövidebb első sebességfokozatot és módosított motorféket kapott a terep verzió.

A Multistrada Enduro elektronikus rendszere ( IMU ) a Bosch fejlesztését használja. A rendszerhez csatlakozik az ABS ( kanyarodás ), a kanyarvilágítási rendszer ( DCL ) és a Ducati Wheelie vezérlő ( DWC ). Mind a DWC és a DTC nyolc szinten állítható, és ki is kapcsolható. Az IMU kapcsolatban van az aktív felfüggesztési rendszerrel is ( Skyhook ), az emelkedőn törtenő könnyebb indulást elősegítő VHC része az alapcsomagnak.

Az 1260-as modell egy nagy felbontású TFT panellel van szerelve. Az új Human Machine Interface (HMI) lehetővé teszi, hogy a kormányon található kezelőszervek segítségével az összes funkciót elérjük, beleértve a Multimediás rendszert is (DMS).

Az első fényszóró LED, és rendelkezik a Ducati Cornering Lights (DCL) funkcióval. A fényszórók oldalirányú használat közben 200-200 métert világítanak meg, egyenesben ez az érték 200-2000 között változik. Az értékeket az IMU vezérli és szabályozza. Javult a zenelejátszó felület a TFT kijelzőn, amikor mobiltelefon csatlakozik az eszközhöz. Alapfelszereltség a kulcs nélküli indítás és VHC ( járműkövetés) rendszer.

A Ducati Multistrada Enduro két féle színben rendelhető: Sand (sivatagi), Ducati Red.

A motor pontos érkezése és ára nem ismert. A modell 4 verzióban lesz kapható, széles kiegészítő kínálattal: Touring, Sport, Urban, Enduro.

 

ugrás fel