EST. 2002

EICMA 2023: HONDA CBR600RR

A Honda középkategóriás szupersport-ékszere visszatér Európába, hogy a közutakon és a versenypályán is megmutassa egyedülálló képességeit. Soros, négyhengeres, 16 szelepes, DOHC-vezérlésű erőforrása 121 LE-s (89 kW-os) csúcsteljesítményt ad le 14 250-es percenkénti főtengelyfordulaton, és immáron a nyomatékhatárolós, kuplungasszisztenssel kiegészített tengelykapcsoló, valamint a gyorsváltó is alapáron jár hozzá. Az RC213V-S-ből érkező, elektronikus gázmarkolattal (TBW) és hattengelyes Bosch helyzetérzékelővel társított vezérlőegység 3 gyárilag hangolt és 2 felhasználó által beállítható menetüzemmódot kínál fel, és a teljesítményleadás, a motorfék, az egykerekezés-gátló, valamint a 9 fokozatú HSTC szabályozására is lehetőséget ad. Természetesen a kanyar-ABS és a hátsókerékelemelkedés-gátló is szériatartozék, s olyan kifinomult megoldások emelik a műszaki színvonalat, mint az alumínium váz-lengővilla páros, az elektronikus szabályozású kormány-lengéscsillapító (Honda Electronic Steering Damper) vagy a 41 mm-es Showa Big Piston teleszkópokra és Pro-Link himbarendszerre épülő futómű. A központi hátsó rugóstag ugyancsak Showa, a fékrendszer részeként pedig két 310 milliméter átmérőjű, úszóágyazású első tárcsa, valamint négydugattyús, radiálisan rögzített féknyeregpár kerül modellre. Hogy az új CBR600RR aerodinamikai szempontból is a maximumot hozza, nagy leszorítóerőt generáló, agresszív megjelenést kölcsönző első légterelőket helyeztek el az idomzaton, és nagy hangsúlyt kapott a könnyű kezelhetőség is, így színes, folyadékkristályos (TFT) műszeregység osztja meg az adatokat a pilótával. A pályázás rajongói – felár ellenében – HRC Versenykészletet is rendelhetnek az új CBR600RR-hez, s mint minden Honda szupersportgép esetében, ezúttal is két fényezés közül választhatnak: Grand Prix Red HRC TriColour és Matt Ballistic Black Metallic.

A hőn szeretett CBR600RR lenyűgöző és felülmúlhatatlan versenymúlttal büszkélkedhet. Erről tanúskodik, hogy 2003 és 2008 között minden évben megnyerte az FIM World Super Sports világbajnokságot, sőt 2010-ben, 2012-ben és 2014-ben is diadalmaskodott. Emellett az Asia Road Racing bajnokságban is végig tarolt 2012 és 2016 között, sőt az All-Japan Road Race sorozat ST600-as kategóriájában (2003-tól 2011-ig, valamint 2013-ban, 2014-ben, 2016-ban és 2019-ben), illetve a Moto2-ben (2010-től 2018-ig) is számtalan alkalommal kivívta az összetett elsőséget.

A CBR600RR 2017-ben távozott a Honda európai szalonjaiból, mikor a szupersportmotorok felől a naked és a kalandmotorok felé kezdtek fordulni a vásárlók. Igen ám, de azóta a piac ismét nagyot változott. A középkategóriás sportolók reneszánszukat élik, így a CBR600RR 2021-ben újra színre lépett Japánban és Thaiföldön, most pedig visszatér az öreg kontinensre, méghozzá a legpuritánabb közúti használatra is alkalmas gyorsasági motorként.

A 2024-es CBR600RR egy igazán ritka és gyönyörű modell, amit egyedülállóan pörgős és kifinomult, négyhengeres erőforrás, valamint ultramodern, MotoGP-ben fejlesztett elektronikai és aerodinamikai rendszer tesz naggyá.

Készen áll, hogy lazán és elegánsan gyűrje maga alá a közutak és a versenypályák kanyarjait, s olyan élményt nyújtson, amilyet semmilyen más motorkerékpár nem képes.

24YMHONDACBR600RRSOCIAL

24YMHONDACBR600RRSOCIAL

A Honda szupersportikonja 599 cm3-es, soros, négyhengeres, 16 szelepes, DOHC-vezérlésű erőforrással érkezik, 121 LE-s (89 kW-os), 14 250-es percenkénti főtengelyfordulaton jelentkező csúcsteljesítménnyel kápráztatva el a sebesség szerelmeseit. Vonzerejét tovább fokozza, hogy a nyomatékhatárolós, kuplungasszisztenssel kiegészített tengelykapcsoló és a gyorsváltó is alapáron jár hozzá.

Az elektronikai csomag az RC213V-S-ből és a CBR1000RR-R Fireblade-ből származik, s egyebek mellett elektronikus gázmarkolatot (TBW-t), kilencfokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozót, egykerekezés- és hátsó kerék elemelkedés-gátlót állít a pilóta szolgálatába.

A kanyar-ABS-t és hattengelyes helyzetérzékelőt (IMU-t) is magában foglaló rendszer vezérlőegysége megegyezik a CBR1000RR-R Fireblade-ben dolgozóval. Három gyári és két felhasználó által beállítható menetüzemmódot kínál fel, és a teljesítmény, a motorfék, a HSTC, valamint egykerekezés-gátló működésének szabályozására is lehetőséget ad.

24YMHONDACBR600RRSOCIAL

A kifinomult, alumínium hídvázhoz ugyancsak alumíniumból készülő, Pro-Link himbarendszerrel és Showa központi rugóstaggal társított lengővilla kapcsolódik, míg elöl 41 mm-es Showa Big Piston teleszkópok simítják el az úthibákat. A négydugattyús, radiálisan rögzített első nyergekre épülő fékrendszer szintén a legmagasabb színvonalat képviseli, akárcsak az elektronikus szabályozású Honda kormány-lengéscsillapító (Honda Electronic Steering Damper, HESD).

A Street (közút), Circuit (pálya) és Mechanic (szerviz) üzemmódban használható CBR600RR, folyadékkristályos műszeregysége igencsak sokoldalú, különösképpen, hogy a váltások esedékességére figyelmeztető lámpát és a köridőmérőt sem nélkülözi. Nem maradt le a felszereltségi listáról a Honda Ignition Security System (HISS) névre keresztelt indításgátló és az automatikus vészvillogó (Emergency Stop Signal, ESS) sem, s mint minden Honda szupersportgép esetében, a CBR600RR-nél is kétféle fényezés közül választhatnak a vásárlók:

  •  Matt Ballistic Black Metallic
  •  Grand Prix Red HRC TriColour

(A HRC természetesen a Honda sokszoros világbajnok versenycsapatára, a Honda Racing Corporationre utal.)

24YMHONDACBR600RRSOCIAL

  • A soros, négyhengeres motor 121 LE-s csúcsteljesítményt és 63 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékot ad le
  • Kuplungasszisztens és nyomatékhatárolós tengelykapcsoló

Az új CBR600RR 599 cm3-es, soros, négyhengeres motorja 121 LE-s csúcsteljesítménnyel (14 250 f./percnél) és 63 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal (11 500 f./percnél) csal mosolyt a pilóta arcára. Hogy ilyen fordulatszámplafonnal sikerüljön ekkora motorerőt elérni, a Honda mérnökei új anyagot dolgoztak ki a főtengelyhez, a vezérműtengelyekhez és a szeleprugókhoz, ezáltal csökkentették a nagy fordulatszámon jelentkező tehetetlenségi nyomatékot és a növelték a tartósságot. A furat és a löket 67 mm, illetve 42,5 mm, a sűrítési viszony pedig 12,2:1.

A szívó- és kipufogóoldali kialakításon és az égési folyamaton egyaránt jelentősen változtattak a legutóbbi európai modellhez viszonyítva. Ennek eredményeként hatékonyabbá vált a gázcsere folyamata, és nagy fordulaton is kellő mennyiségű levegő áramlik be a 44 mm átmérőjű fojtószelepen keresztül. A pillangószelep és a szívószelep csatornáját úgy formálták, hogy a teljes csatornában, sőt a fojtószelepházban is kifinomult legyen a légáramlás, és a lehető legkisebb legyen a nyomásesés.

24YM CBR600RR

24YM CBR600RR

A precízen kidolgozott csatornának és az elektronikus gázmarkolatnak (Throttle By Wire, TBW) köszönhetően indulásnál és menet közben is rendkívül kifinomultan adagolható a teljesítmény. A szívócsatorna módosításával 2,2%-os áramlásnövekedést értek el, egyszersmind hatékonyabbá tették az üzemanyag-levegő keverék be- és a kipufogógáz kiáramlását. Ennek érdekében a szelepnyitás időzítésén is változtattak: a szívószelepek 5 fokkal hamarabb, a kipufogószelepek 5 fokkal később zárnak. Előbbiek tányérátmérője 27,5 mm, utóbbiaké 22,5 mm. A lehető leghatékonyabb hűtésre törekedve egészen mélyre eresztették a gyújtógyertyákat, azaz lehetővé tették, hogy a folyadékköpeny közvetlen közelről ölelhesse körbe a gyertyafuratot és a kipufogószelep fészkét.

A 4-2-1 rendszerű kipufogórendszer nagy átmérőjű, ámde vékony falú csövekből áll össze, hogy magas fordulatszámon is akadálytalan legyen a gázáramlás, ugyanakkor ne nőjön a motorkerékpár tömege. Mindazonáltal a katalizátor valamicskével nagyobb lett, ami elengedhetetlen az Euro 5-ös környezetvédelmi előírások teljesítéséhez.

A nyomatékhatárolós, kuplungasszisztenssel kiegészített tengelykapcsoló meggátolja a hátsó kerék pattogását gyors visszakapcsolásoknál és erőteljes fékezéseknél. A rásegítős kuplungnál a kar behúzásához megközelítőleg 32%-kal szükséges kisebb erőt kifejtenie a pilótának, s mivel a karnál, valamint a tengelykapcsolónál egyaránt présöntésű, precízen hézagolt alumíniumbütykök jutottak szerephez, a rendszer kifejezetten könnyű és pontosan kezelhető.

24YM CBR600RR

  • Az elektronikus gázmarkolat (throttle-by-wire, TBW) és a vezérlőrendszer az RC213V-S-ből származik
  • 9 fokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC)
  • 3 menetüzemmód és további beállítási lehetőségek a teljesítmény, a motorfék, a HSTC és az egykerekezés-gátló hangolására
  • Alapáras gyorsváltó

Az új CBR600RR-nél alkalmazott elektronikus gázmarkolat a CBR1000RR-R Fireblade-ben és az RC213V-S-ben már bizonyította kiváló képességeit. A rendszer működését gázmarkolatállás-érzékelő (Accelerator Position Sensor, APS) teszi kifinomultabbá, amelyet a markolat melletti kapcsolókonzolba integráltak a fejlesztők. Az APS folyamatosan figyeli a markolat pozícióját és elektronikus jel formájában tájékoztatja a központi vezérlőegységet (ECU) a vezető parancsairól. A visszahúzórugó és a többi mechanikai egység révén az APS éppoly természetes érzést nyújt, mint a klasszikus, bovdenes markolatok, és a teljes fordulatszám-tartományban kifinomult gázkezelést szavatol.

A TBW-hez társított elektronikai csomag a Fireblade-ből származik. A kilencfokozatú, kikapcsolható Honda Állítható Nyomatékszabályozót (Honda Selectable Torque Control, HSTC) sodródásszabályozóval egészítették ki. Ez folyamatosan figyeli az első és a hátsó kerék forgási sebessége közötti eltérést, és segít elkerülni a hátsó kerék hirtelen kipörgését. A rendszer roppant kifinomultan, ösztönösen kezelhető, vezérlőszoftverjét a HRC-pilóták visszajelzései, tapasztalatai alapján írták a Honda programozói. Az 1. szinten minimális a beavatkozás, 9-en pedig maximális.

Összesen három üzemmódot különböztet meg rendszer:

  • Mode 1. (gyors motorozás),
  • Mode 2. (szórakoztató motorozás) és
  • Mode 3. (kényelmes motorozás).

Van továbbá két felhasználó által beállítható üzemmód, amelynél minden értéket a pilóta határozhat meg. Az egyes üzemmódok a kormány bal oldalán elhelyezett kapcsolóval aktiválhatók, akárcsak a HSTC szintje a két felhasználói üzemmódban (User 1. és 2.).

A teljesítményszabályozó (Power, P) ötfokozatú, és úgy állították be, hogy az erőforrás az 1. szinten adja le a legnagyobb motorerőt. A háromfokozatú motorfék-szabályozó (Engine Brake, EB) zárt gázállásban jut szerephez – a legnagyobb motorfék 1., a legkisebb 3. szinten jelentkezik. Hasonlóképpen az 1. szinten avatkozik be legerősebben az egykerekezés-gátló (Wheelie Control, W), amelyet három lépcsőben állíthatnak a pilóták, s akár ki is kapcsolhatnak.

A CBR600RR egykerekezés-gátlója nemcsak az IMU – dőlésszögre vonatkozó – adatait elemzi, hanem az első és a hátsó abroncs forgási sebességét is figyeli, hogy mindig ideális legyen a nyomatékleadás, és ne zavarjon be az első kerék elemelkedése a gyorsításokba.

Az alapáras gyorsváltó szempillantás alatt lezajló fokozatkapcsolásokat biztosít, ugyanis a lehető legrövidebb ideig szünetelteti az üzemanyag-befecskendezést. További előnye, hogy a kapcsolásokat követően leheletfinoman adagolja a teljesítményt és 3 lépcsőben állítható működése.

24YMHONDACBR600RR

  • Alumínium hídváz és lengővilla
  • 41 mm-es Showa Big Piston USD teleszkópok 
  • Hattengelyes Bosch helyzetérzékelő (Inertial Measurement Unit, IMU)
  • Honda Elektronikus Kormány-lengéscsillapító (HESD)
  • Radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergek és úszóágyazású féktárcsák

A CBR600RR legújabb változatának tervezésekor minden egyes alkatrészt alaposan megvizsgáltak a mérnökök, hogy tovább csökkentsék a motor tömegét. Átdolgozták az öt helyett immáron hattengelyes Bosch helyzetérzékelőt is, hiszen hangolása minden szempontból meghatározza a CBR600RR menetteljesítményeit. Egy másodperc alatt 100 számítási műveletet képes elvégezni, és a Honda saját algoritmusa alapján szabályozza a HSTC és a kanyar-ABS működését.

Ez utóbbi 2,5 kg-mal könnyebb a korábban alkalmazott, kombinált blokkolásgátlónál, nem mellesleg Nissin ABS-modulátoron és ECU-n alapszik, ami az IMU adatait és a kerekek forgási sebességét is figyelembe veszi a fékerő meghatározásakor kanyarban és egyenes vonalú haladásnál.

A hátsó kerék elemelkedés-gátló szintén újdonság, s ez is az IMU adatait használja, hogy maximalizálja a fékteljesítményt és minimalizálja a hátsó kerék elemelkedésének kockázatát.

A CBR600RR alapját présöntésű, üreges hídváz adja. Tengelytávja 1370 mm, villaszöge 24,06˚, elsőkerék-utánfutása 100 mm, a hátsó kerék tengelye pedig 569 mm-re esik a lengővilla bekötési pontjától. A korábbinál 150 grammal könnyebb, alumínium lengővilla minden porcikájában új, s bár kevesebbet nyom, mint elődje, lenyűgöző merevség jellemzi. A modell menetkész tömege 193 kg.

A minden paraméterében állítható, 41 mm-es Showa Big Piston USD teleszkópvilla a kezelhetőséget, a visszajelzéseket és az úthibák csillapítását illetően is a legmagasabb színvonalat képviseli. Csúszószárai 15 mm-rel hosszabbak, így némi geometriaváltozást is lehetővé tesznek. Hátul Pro-Link himbarendszerre ültetett, minden paraméterében állítható Showa központi rugóstag dolgozik.

Igazodván a rendkívüli menetteljesítményekhez, a fékrendszer is lenyűgöző. Elöl 310 mm-es, úszóágyazású tárcsák és négydugattyús, radiálisan rögzített, radiális fékfőhengerrel működtetett nyergek emésztik fel a mozgási energiát, míg a hátsó kerékre 220 mm-es tárcsát és egydugattyús nyerget szereltek fel. Az öntött alumíniumfelniket 120/70 ZR16 M/C, illetve 180/55 ZR17 M/C méretű abroncsok ölelik körbe.

A típusspecifikus, CBR600RR-hez fejlesztett Honda Elektronikus Kormány-lengéscsillapító (Honda Electronic Steering Damper, HESD) működése sebességfüggő és az ECU szabályozza. Kis tempónál a szelep kinyit, így kisebb a nyomócsillapítás, nagy tempónál viszont szűkül a csatorna, hogy feszesebb legyen a csillapítás és maximális a stabilitás.

24YM CBR600RR

  • A kategória legjobb aerodinamikai teljesítménye
  • A szárnyak leszorítóerőt generálnak, hogy fokozzák az első abroncs tapadását
  • Színes, folyadékkristályos műszeregység

A CBR600RR idomzata nem csak lenyűgözően szép, az aerodinamika szempontoknak is messzemenőkig megfelel. Ezt bizonyítja, hogy a teljesen felszerelt, közúti változat légellenállási együtthatója csupán 0,555 Cw, miként az is, hogy a szárnyak fokozzák a stabilitást az ívek bejáratánál, valamint kanyarodásnál és gyorsítás közben.

A Honda tervezőcsapata úgy írta le, hogy „nagy sebességű versenypálya-használat érdekében kidolgozott, funkcionális formaterv”, melynek megalkotásakor a CBR1000RR-R Fireblade és a RC213V-S MotoGP-versenymotor szolgált alapul, és a tömeg-középpontosítás volt az egyik legfontosabb törekvés.

Ez a gondolkodásmód hívta életre a látványos, egészen kicsire összehúzott, LED-fényszórókat és irányjelzőket, akárcsak a korábbinál jóval könnyebb blokkolásgátlót. Változott az üléshelyzet is, hogy még szabadabban mozoghasson a pilóta közúton és versenypályán, az üzemanyagtartály pedig 10 mm-re alacsonyabbra került, hogy a felhasználó jobban belesimulhasson az idomzatba nagy sebességnél. Mindemellett karcsúbbá vált tank, mi több, át is formálták, hogy nagy sebességnél is természetes helyzetben tarthassa karjait a vezető. Maga a szélvédő 38˚-os szögben áll, hogy a – motoros testhelyzetétől függetlenül – mindig maximális legyen az aerodinamikai hatékonyság. Igazodva a széles vevőkörhöz, a nyereg alacsonyra került: az ülésmagasság 820 mm.

Hogy a hűtőradiátor hatékonyabban működhessen, újra rajzolták az idomzat középrészét, továbbá optimalizálták a levegő be- és kiáramlásának sebességét, valamint nyomását az első sárvédő alatt. Ráadásként kibővítették az idomzat alsó részét a hátsó kerék tájékán, és úgy formázták, hogy lefelé irányítsa a levegőt. Ezzel sikerült mérsékelni az abroncsra ható levegőnyomást, ilyenformán a teljes közegellenállás csökkent.

Hála a leszorítóerőt generáló légterelő szárnyaknak, az első abroncsok akkor is megőrzik tapadásukat, ha a kanyar bejáratánál a pilóta bedönti a motort és kiengedi az első féket. Ez már önmagában jelentősen fokozza az úttartást és az elérhető maximális sebességet a kanyarokban. A precíz tervezésnek köszönhetően a szárnyak nem befolyásolják negatívan a motor kezelhetőségét, különleges formájuk ugyanis megakadályozza a légörvények kialakítását.

A színes, folyadékkristályos műszeregység Street (közút), Circuit (pálya) és Mechanic (szerviz) üzemmódban használható. A váltás esedékességére figyelmeztető lámpa (Shift-Up Indicator) a felső részen kapott helyett és öt vízszintesen elhelyezett, fehér fénydiódából áll össze. Ezek azonnal villogni kezdenek, ha a motor fordulatszáma átlépi az előre meghatározott értéket. Az intelligens egység a főbb adatok mellett az aktuális és a legjobb köridőt, valamint a körök számát is megjeleníti.

A lámpatestek egytől egyig fénydiódásak. További fontos változás, hogy a kis tömegű és méretű fényszóró alatt optimális ram-air nyílást alakíthattak ki. Az ABS-szel összekapcsolt Automatikus Vészvillogó (ESS) vészfékezéskor bekapcsolja a négy irányjelzőt, hogy figyelmeztesse a motor mögött haladókat a veszélyre.

A Honda Ignition Security System (HISS) névre keresztelt indításgátlóhoz speciális kulcsot társítanak. Ennek fejében ID-chipet helyeznek el, ami a motor indításához szükséges kódot hordozza. Ha ez nem stimmel, a motorvezérlő egység (ECU) nem engedi életre kelteni az erőforrást. A műszeregységen elhelyezett, piros LED a gyújtás lekapcsolását követően 2,5 másodpercenként villan egyet. A villogás 24 óra után leáll, de a HISS természetesen aktív marad.

És még egy apró, ám annál fontosabb részlet a CBR600RR-t illetően: a tankon látható, jellegzetes Honda-szárny a típus versenymúltjára utal és pont olyan, mint az RC213V-S esetében.

24YM CBR600RR

A 2024-es CBR600RR-hez két gyári tartozékcsomagot kínál a Honda:

Racing csomag

Ez a csomag kihangsúlyozza a CBR600RR sportosságát. Az olajbetöltő nyílás csavarját HRC-, a karbonhatású tankmatricát pedig CBR-logó díszíti, továbbá háromszínű HRC-logóval megspékelt felnicsíkok kerülnek a kerekekre. A hátsó nyerget üléstakaró-idom váltja ki, amelyet feketében vagy pirosban kérhetnek a vásárlók.

Comfort csomag

Azért állították össze, hogy tovább tarthasson a szupersportos élmény. A hasznos hátsó üléstáskát úgy formálták, hogy tökéletesen passzoljon a nyereg alakjához. Alapesetben 15 literes, de a különleges rögzítőrendszernek köszönhetően 22 literesre bővíthető. A csomag részeként 5 fokozatú markolatfűtés és USB-C-aljzat is jár a motorhoz.

HRC Versenykészlet

A HRC típusspecifikus HRC Versenykészletet dolgozott ki a CBR600RR-hez, hogy növelje a motor teljesítményét, kanyarvételi képességét és tapadását, ugyanakkor csökkentse tömegét. A versenypálya-használathoz fejlesztett csomagnál a közúti motorozáshoz szükséges alkatrészeket eltávolítják és csupa HRC-összetevő kerül a helyükre. Az ECU-t, a vezetékköteget, a hengerfejtömítést, a hűtőradiátort, a kipufogót, az első-hátsó futóművet és a féktárcsát egyaránt sportcélú változatokra cserélik.

 

ERŐFORRÁS
Motorkonstrukció Soros, négyhengeres, négyütemű, 16 szelepes, folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű
Összlökettérfogat (cm³) 599
Szelepek száma hengerenként 4
Furat x löket (mm)´ 67 mm x 42,5 mm
Sűrítési viszony 12,2:1
Összesen Csúcsteljesítmény 121 LE (89 kW)/14 250 f./perc
Összesen Legnagyobb forgatónyomaték 63 Nm/11 500 f./perc
Zajszint Városban (L-urban) – 74,0 dB,

Teljes gázon (L-wot) – 77 dB

Olajmennyiség 3,4
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER
Porlasztás PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály befogadóképessége 18 L
CO2-kibocsátás (WMTC) 128 g/km
Üzemanyag-fogyasztás 5,5 l/100 km (18,2 km/l)
ELEKTRONIKAI RENDSZER
Indítás Önindító
Akkumulátor típusa és kapacitása 12 V/9,1 Ah, YTZ10S
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló felépítése Olajfürdős, többtárcsás
Váltó felépítése Hatfokozatú
Végáttétel Lánc
VÁZ
Motorkonstrukció Alumíniumötvözet hídváz
VÁZ ÉS FUTÓMŰ
Méretek

(hosszúság x szélesség x magasság)

2030 x 685 x 1140 mm
Tengelytáv 1370 mm
Villaszög 24,06˚
Utánfutás 100 mm
Ülésmagasság 820 mm
Szabad hasmagasság 125 mm
Menetkész tömeg 193 kg
FELFÜGGESZTÉS
Elöl Minden paraméterében állítható, 41 mm-es Showa Big Piston USD teleszkópok 120 mm-es rugóúttal
Hátul Pro-Link himbarendszerre ültetett, minden paraméterében állítható Showa központi rugóstag 128 mm-es rugóút.
KEREKEK
Kerékméret elöl 17M/CxMT3,50
Kerékméret hátul 17M/CxMT5,50
Abroncs elöl 120/70 ZR17M/C DUNLOP Roadsports2
Abroncs hátul 180/55 ZR17M/C DUNLOP Roadsports2
FÉKRENDSZER
ABS típusa Kétcsatornás
Elöl Két 310 mm átmérőjű, úszóágyazású tárcsa, négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergekkel
Hátul 220 mm átmérőjű tárcsa, egydugattyús féknyereg
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA
Műszeregység TFT- LCD
Lopásvédelem HISS
Fényszóró LED
Hátsó lámpa LED
Gyorsváltó Igen

 

*A műszaki információk tájékoztató jellegűek, a változás jogát fenntartjuk.

** Kérjük, vegye figyelembe, hogy az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó adatokat a Honda rögzítette a WMTC-szabványnak megfelelően. A teszteket görgőpadon, a jármű szériaváltozatával, csak vezetővel, utas és kiegészítők nélkül végeztük. A jármű tényleges üzemanyag-fogyasztása a vezetési stílustól, a karbantartástól, az időjárástól, az útviszonyoktól, a gumiabroncs nyomásától, a felszerelt tartozékoktól, a rakománytól, a vezető és az utas súlyától, valamint más tényezőktől függ.

24YM CBR600RR

24YM CBR600RR

24YM CBR600RR

24YM CBR600RR

24YM CBR600RR

24YM CBR600RR

ugrás fel