EST. 2002

Marc Márquez : „2020 és 2021 nehéz szezon volt, sokat szenvedtem, ideje visszatérni”

A katalán versenyző egy interjúban megerősítette, hogy jók az érzései, annnak ellenére, hogy 100 napig nem ülhetett motoron. Ráadásul célja is elég egyértelmű ebben a szezonban: a kilencedik címért harcolni.

A Repsol Honda csapat a héten leplezte le a motort, melyet idén ismét Marc Márquez és Pol Espargaró próbál győzelemre vinni.

Marquez 28 éves kora ellenére az egyik legtapasztaltabb versenyző a király kategóriában, mely véleménye szerint egyfajta felelősséggel jár, és természetesen azzal a kihívással, hogy jobb legyen az újonnan érkező generációnál.

Marc az elmúlt 4 évben minden télen megsérült, legutoljára látásával voltak problémák, melyből szerencsésen felépült a sepangi tesztek előtt. A komolyabb gondot még mindig a felkarcsont sérülése jelentik. A téli felkészülésben változtattak az edzőtermi munkán, alkalmazkodva a sérülés jellegéhez, de úgy tűnik további lépésekre lesz szükség. Ennek oka, hogy sérült kar korlátozza a versenyzésben, melynek tünetei a vállon is mutatkoznak. Amikor a terület begyullad, a fájdalom azonnal jelentkezik és Marc veszít az erejéből.

A spanyol versenyző elárulta, hogy idei évtől Ángel Cotorro is segíti a kar rehabilitációját, aki a híres teniszező Rafael Nadal orvosa. Cotorro egy speciális csapat vezetője, akik karokra specializálódtak, így érthető, hogy Marc orvosa Samuel Antuna miért szeretné bevonni őket a közös munkába.Marc továbbra is a szokásos edzővel dolgozik és készül, akinek azonban nincsenek tapasztalatai ilyen jellegű konkrét sérülésekkel kapcsolatban. Cotorro és csapata, aki egyébként a spanyol teniszválogatott orvosa is, átfogó elemzéseket végzett. Ennek köszönhetően sok mindent megérthetnek majd a sérüléssel kapcsolatban.

Marc az interjúban kitér arra is, hogy a sport mindkét oldalát megismerte az elmúlt években. A sikert, melynek rengeteg címet köszönhet és a problémákat, melyek az elmúlt két évben jellemezték pályafutását.

„ 2020 és 2021 nehéz szezon volt, amiben sokat szenvedtem, a versenyeken kívül is nehéz volt, ami a magánéletemet is érinti, mivel a versenyzés kihat rád, mentalitásodra, karakteredre, mindenre. De igen, most az utolsó sérülés után úgy érzem, hogy ideje visszatérni, késznek érzem magam, de tudom, hogy mindent lépésről lépésre kell megtennem”.

A riválisok közül Quartararo és Bagnaia lesz szerinte nagyon-nagyon gyors, ami a tavalyi év végi teljesítményeken már látszott is. A csapattárs Pol E. teljesítményét elemezve kiemelte, hogy tavaly voltak hullámvölgyek a teljesítményében, de idén egy versenyképest Pol-t vár.

Ahhoz, hogy Pol és Marc versenyképesek legyenek szükségük van egy igazán jó motorra is. Nem olyan régen a csapatbemutató kapcsán nyilatkozott a HRC igazgatója Tetsuhiro Kuwata is. A japán szakember egyértelműen fogalmazott: „Mi a Honda vagyunk, és a csúcson kell lennünk, különben nincs értelme folytatni a MotoGP bajnokságban való részvételt.”

A HRC igazgató elvárásai tehát egyértelműek, kérdés mire lesz képes a motor, egy igen csak erős mezőnyben. Kuwata kitért arra is, hogy náluk nem változtak a versenyzők és az elmúlt időszakban rengeteget változtattak a motoron. Így a versenyzőknek hozzá kell majd szokni az új verzióhoz, amire a tesztek rendkívül kevés időt biztosítanak. A változások központjában a Michelin 2020-ban bevezetett új gumiabroncsai állnak, a Honda arra összpontosított, hogy a maximumot tudják kihozni a francia cég hátsó gumiabroncsaiból.

Marc tehát ismét a győzelemért szeretne harcolni az idén, a Honda pedig teljes erejével mögötte áll. Nem kérdés, hogy a világ valaha élt talán legjobb versenyzőjéről van szó, így komoly teljesítményre lehet képes, ha összeállnak végre a mozaik darabjai.

Nyitókép: twitter.com prtscreen

ugrás fel