EST. 2002

Marc: Ráfutottam egy nedves foltra

Vége van az egyik leghorrorisztikusabb hétvégének amin Marc Marquez több szempontból is „nagyot ment”. Egyik oldalról érdekes verseny ahol az egyértelműen leggyorsabb versenyzőt addig büntetik míg a sor végére kerül. A másik oldalról szó szerint átment a mezőnyön és ezzel sokak épségét is kockáztatta. Hozzá kell tenni, hogy volt ahol több másodperces különbség volt közte és az előzött motoros között. Elgondolkodtató egy olyan királykategória ahol valaki hátulról képes végig menni akár volt világbajnokokon is.

Nézzük mik a nyilatkozatok és ki, hogy látta összefoglalva a versenyt:

Marc Marquez: „ Bonyolult futam volt, nehéz körülmények között, számos problémával. Közvetlenül a rajt előtt megállt a motorom – majd megvizsgáljuk az okát – felemeltem a kezem de senki sem reagált, betudtam indítani és próbáltam nézni a bírót, hogy hova küldenek. Vissza a rácsra vagy hátra kell mennem? Az egyik bíró felemelte a kezét és elhúzta az úját amit úgy értékeltem, hogy álljak vissza a rácsra. Amikor megláttam a bűnetetőt a műszerfalon nem értettem de természetesen betartottam. Aztán próbáltam gyorsulni és hibákat követtem el, a legnagyobbat Aleixnél akihez túl gyorsan közelítettem és ezt nem vettem észre. Próbáltam elkerülni az ütközést de nem tudtam, láttam a büntetést és feladtam két pozíciót mielőtt újból megindultam.
Valentino esetében más volt , a pálya feltételeinek következménye volt. Ráfutottam egy nedves részre, elvitte az elejét, felengedtem a féket, megpróbáltam elkerülni az ütközést és mikor elesett azonnal bocsánatot kértem. Verseny volt, ahogy korábban Zarco és Dani vagy Petrucci és Aleix esetében. Borzalmas vasárnap volt. „

Valentino Rossi: „ Jól vagyok de ez nagyon rossz helyzet. Ha figyelembe vesszük mi történt a hétvégén akkor ez bárkivel megeshet, hibázhat a fékezésben és megérintheti a másik versenyzőt. Ez megtörténhet mert verseny van de péntek reggel óta Marquez ezt tette Vinales és Dovi esetében is. Ha minden versenyző ilyen módon versenyez egy nagyon veszélyes sport lesz és rosszul végződhet. Mike Webb versenyigazgató azt mondta nagyobb felelősséget vállalnak, remélem így lesz. Félek a pályán amikor Marquezzel vagyok, ma megijedtem mikor láttam a nevét a táblán.”

A legnagyobb vitát kiváltó eset talán elcsendesedik és mindenki okul belőle, beleértve a szervezőket is. Addig is nézzük a többi versenyző zanzásított nyilatkozatait.

A győztes Cal C. érezte, hogy gyorsabb a többieknél és nem kellett kockázatot vállalnia az utolsó métereken sem.

A harmadik helyen beérkező és hatalmas csapat és egyéni sikereket elérő Alex Rins ( Suzuki ) a kezdetektől jól érezte magát és bár hibázott elégedett az eredménnyel. Texas az egyik kedvenc pályája és úgy érzi a csapat munkája kezd beérni mert a motor egyre versenyképesebb.

Miller kicsit csalódott mert nem tudott küzdeni a dobogóért, ugyanakkor boldog azért mert jó munkát végeztek a csapattal. A versenybírók döntését megérti, nehéz helyzet volt.

Vinales viszont optimista, annak ellenére, hogy meg sem közelíti a teljesítménye a tavalyit a hétvégén sok információt gyűjtött szárazon és vízen egyaránt. „Javulunk, már most jobbak vagyunk a gumikkal vízen, meg kell próbálnunk agresszívabbá válnunk”.

Andrea Dovizioso: „ Nagyon nehéz hétvége volt számunkra de végül sikerült néhány értékes ponttal távoznunk. Sokat kell még dolgoznunk, bizonyos pályákon nyilvánvalóan nem vagyunk elég gyorsak.”

Zarco: A francia megint megelőzte a két gyári versenyzőt, mintha nem is Yamaha lenne az idomok alatt. „ Nagyon nehéz verseny volt, Danit megakartam előzni de a viszonyok miatt kicsit szélesebbre vettem, sajnálom, hogy elesett. Cal elleni küzdelemben nem akartam hibázni, nagyon boldog vagyok a második helyezéssel.”

Fotó: Twitter

ugrás fel