EST. 2002

Oliveira nyeri az Indonéz futamot, Fabio hatalmasat megy a végén

Jó versenyt tudhat maga mögött a KTM versenyzője Miguel Oliveira, aki megszerezte idei első győzelmét a királykategóriában. A verseny előtti felhőszakadás miatt halasztani kellett a startot, és csak hosszú várakozást követően állhattak fel a versenyzők a rajtrácsra.

A portugál versenyző, az egész futamon erős és stabil teljesítményt nyújtva Fabio Quartararo és Johan Zarco előtt győzött. A KTM az idei szezonban rendkívüli teljesítményt nyújt, hiszen az első futamon Brad Bindernek köszönhetően már össze jött egy dobogó.

Miguel rajtja tökéletesre sikerült, de pár körig követte Jack Millert, majd úgy érezte, hogy gyorsabb tempóra is képes mint a Ducati versenyzője. „Arra koncentráltam, hogy a lehető leggyorsabb legyek a következő öt körben, miután megelőztem Őt.”

A győztes nyilatkozata: „Szerencsére volt elég előnyöm Fabióval szemben az utolsó szakaszban. Őszintén szólva, jó volt, hogy Jack referenciaként előttem ment néhány kört. Sokat segített, főleg fékezéskor. Az elején később fékezett mint én, így rávezetett, hogy meddig mehetek el anélkül, hogy felesleges kockázatot vállaljak. Megígértem a feleségemnek, hogy viszek neki egy trófeát Indonéziából, így ezt most neki ajánlom. Jön Argentína és megpróbáljuk tartani ezt a szintet.”

A második helyen célba érő francia Quartararo élete legjobb dobogójának nevezte a második helyezést. A Mandalika pályán felhőszakadásban elért eredményének köszönhetően, már a harmadik az összetettben a regnáló világbajnok. Fabionak végre megvolt az állandóan hiányolt hátsó tapadás, ráadásul vizes burkolaton. Egész hétvégén érezhető volt, hogy nem csak egy gyors körre képes az M1 nyergében, kellően gyors volt a verseny megnyeréséhez is, igaz szárazon. Elmondása szerint a vizes burkolaton az első 10 percben nehéz volt, de ez mindenkire igaz. Azonban utána érezte, hogy megfelelő tapadás van és megjött az önbizalma, aminek köszönhetően nagyon gyors volt vízen is.

A verseny végén hozzá tette, hogy nem cseréltek motort, a pályának köszönhető a javulás, és az, hogy az állandó hiba most nem jelentkezett. Ha megtalálják a megoldást, hogy minden körülmények között ilyen tapadása legyen a hátsó keréknek akkor nagyot lépnek előre. Azért azt is hozzá tette, hogy : „de nagyon boldog vagyok”!

Joan Mirnek jól jött az eső. A Suzuki versenyzője szerint, száraz körülmények között nem lett volna képes hasonló teljesítményre. A rajt után az első 10-ben tudott maradni, és egész a hatodik helyig jött fel. Majd az utolsó körökben ( 20 körre rövidült a verseny) csapattársa mögött motorozva, a hatodik helyen zárta a futamot. „ A mai eredmény nagyon fontos, lehetett volna sokkal rosszabb is. A hatodik hely száraz körülmények között, kétlem, hogy sikerült volna.”

A Suzuki másik versenyzője Alex Rins is elégedett az ötödik helyezéssel: „ nagyon aggódtam a pálya viszonyok miatt. Nehéz verseny volt, mindent megtettem, hogy dobogón végezzek. Jól rajtoltam és megpróbáltam utolérni Millert, de mikor az első kerék megcsúszott, azt mondtam – Ok Alex most próbálj kicsit lágyabb lenni. Később Zarco és Fabio elmentek mellettem, és rájöttem, hogy nekik nagyobb a tapadásuk. Itt véget értek a lehetőségeim. A boxhoz érve levettem a bőrruhámat és az egész mellkasom tele volt fekete kövekkel. A pálya állapotát nézve jobb vizes burkolaton versenyezni, mint szárazon.

Jack Miller dühösen fejezte be az Indonéz Nagydíjat, annak ellenére, hogy egy nehéz verseny után a negyedik helyen haladt át a célvonalon. Miller gyorsan az élre került, de már itt is volt egy kisebb kontaktusa Fabioval. A francia pilóta a rajtnál sok helyet veszített, és bár a futama alatt sikerült visszaszereznie a második helyett érő pozíciót, útközben belefutott Jack Millerbe. Az ausztrál pilóta szerint előzés közben érintette meg Őt a Yamaha versenyzője. „Épp elhaladt mellettem, és abban pillanatban hozzáért a lábamhoz. Teljesen egyértelmű volt, ugyan az, amit később Johannal is megcsinált. Oké, a Yamaha nagyon jól fordul, de ez nem jelenti azt, hogy kinyitott gázzal az első kerekemnek ütközhetsz, mert így el fogok esni. Miller a futam utáni sajtótájékoztatón még hozzátette, hogy beszélni fog Quartararóval az esetről.

Aleix Espergaró szintén egy rázós futamot tudhat maga mögött. A verseny első szakaszában ütközött Álex Marquezzel, aminek köszönhetően a 18 helyre esett vissza. Ennek ellenére hatalmas munkával visszamászott a kilencedik helyre, amivel értékes 7 pontot szerzett, így tíz ponttal lemaradva a hetedik az összetettben.

A Michelin gumi módisítások az Apriliának sem kedveztek, ráadásul Álex saját bevallása szerint sem erős. Az ütközést honfitársával nem érti, de Álex a végén oda ment hozzá és bocsánatot kért. „ Gyakorlatilag utolsó lettem, apránként jöttem fel, igaz, nagy sebességem nem volt, de így is le tudtam előzni tíz versenyzőt.”

Testvére a Honda csapatában versenyző Pol sokkal kritikusabb mondatokat fogalmazott meg. „Ez a túlélés versenye volt, ez a hétvége a túlélésről szólt.” A verseny elején a plexi annyira koszos lett a pályán lévő portól, hogy szinte semmit sem látott. Pecco lámpáját követte egy jó darabig, de így is majdnem elesett.

A Michelin gumi problémával kapcsolatban annyit tett hozzá: bármit is kapunk a télen, azt kell kapnunk a versenyen is, különben idő és pénz kidobás ide járni. „Ha Marc megsérült volna az esésben, az egy besszállító rossz döntése miatt történt volna.”

Az éllovas Enea Bastianini számára sem volt könnyű a hétvége, végül a 14 pozícióban zárva a futamot. „ Sokáig tartott, hogy rá jöjjek rosszul rajtoltam, sajnos az első körökben nem láttam semmit, ami komoly gondokat okozott. Darryn Binder előzése a 2-es kanyarban meglehetősen veszélyes volt de szerencsére be tudta fejezni a futamot. „ Száraz versenyen többet vártam volna, de nem így történt”.

Zarco remek versenyt futott, de hozzá teszi, hogy szerinte körök csökkentése nem hozott nagy változást a biztonság szempontjából. A francia keményen dolgozott a versenyen, a vége felé valami hibát érzett a motoron és nem akart kockáztatni. Látta elmenni Fábiót, akinek nagyon jó volt a tempója, és bár mindent kihozott a motorból nem tudta már visszaszerezni a második helyet. „Ha nem rövidítik le a versenyt, talán lett volna még pár lehetőségem javítani az eredményen. Azt hiszem még mindig hiányzik valami a gyorsulásból. A Ducati mindig is erős volt ezen a téren, ha ki tudjuk hozni belőle a valódi lehetőségeit, akkor még nyerőbb lesz.”

Idő mindenre lesz, hiszen az idei év még rengeteg izgalmas futamot kínál változatos helyszínekkel, mi pedig próbáljuk majd számotokra a lényeges információkat összeszedni a versenyekről.
Nyitókép : twitter.com prtscreen

ugrás fel