EST. 2002

Moto Guzzi Stelvio GranSasso

Filippo Barbacane annak műhelynek az alapítója, ami a Moto Guzzi Stelvio alapjait teljesen újra gondolva, megalkotta a GranSasso névre hallgató verziót. A GranSasso, annak a régiónak a legmagasabb hegye ahol Filippo él, és ami véleménye szerint az egyik legszebb hely a világon.

Az átépítés előtt a mester, több mint 100.000 km-t motorozott a Stelvio 1200-as motorjával. Kiváló motornak tartja, de a tömegével mindig problémái voltak, így elsődlegesen ezen a területen szeretett volna csökkenést elérni.

A súlycsökkentés első lépéseként kiemelte az erőforrást, és kicserélte a Breva nővérének blokkjára, így a 1200-as négyszelepes motor helyett egy 1064 cm3-es 2-szelepes léghűtéses 90 V ( kéthengeres ) erőforrás került.

Az átépítés sikeres volt és a mérleg 198 kg-ot mutat, bár Filippo szerint még nemes anyagok felhasználásával, tovább csökkenhetett volna a súly is, Ő fontosnak tartotta, hogy könnyen lehessen szerelni a motort. A GranSasso váza alumíniumból készült és kézzel készítették, ahogy a tank anyag is alu és három részből áll. Középen találjuk magát a tartályt, míg két oldalon leszerelhető oldalburkolat kapott helyett. A burkolat design elem de az esetleges sérülésektől is védi az üzemanyagtartályt.

Új a segédváz is, ahogy az állítható nyereg is a motorhoz lett igazítva, 790 mm-es alap állapottal. Hátul a takaró lemez könnyen eltávolítható és helyette felszerelhető a hátsó ülés.

Elöl egy Marzocchi villát találunk, 50-es szárakkal, teljesen állítható kivitelben, A fűzött kerekek az Alpina cég kínálatából származnak és Continental TKC 70-es gumiabroncsokkal lettek szerelve ( 110/80 R19 , 180/55 R17 )

Végül pedig egy teljesen új kipufogórendszert is kapott Guzzi ami a kerék bal hátsó részénél helyezkedik el és a Mass tervezte.

fotók: motociclismo.it

ugrás fel