A helyzet annak ellenére is összetettebb ennél, hogy már tudjuk, igen, megint német Gp, és újra Márki nyert. Az írás továbbra sem kíván az események szimpla felsorolása lenni, tessék csak újra és újra megnézni a futamokat. És jöhet az elemzés.
Az assen-i téboly futam után visszafogott várakozásokkal érkezett a Motogp mezőnye és közönsége a volt kelet német terület versenypályájára, a Sachsen ringre. Mivel a jelenlegi világbajnok gyakorlatilag a pontosan annyiszor nyert itt pol pozícióból 2010 óta ahányszor rajthoz állt, nem volt meglepő, hogy már pénteken 1.21-es köridőkkel nyitott, és az FP 1-2-3-4-es edzést teljes egészében a verseny szimulációnak rendelte alá.
Ami meglepő volt, hogy Lorenzo és Doviziozo verseny tempója is gyors volt, ami jelzi, hogy jó helyre kerülnek a vw euró milliói…. lesz ebből vb cím, csak kellene egy átütő versenyző, ha már a közelmúltban éppen sikerült kirúgni egyet…
Hard work pays off. 🍾#MovistarYamaha | #MotoGP | #GermanGP | @SRMSachsenring | @ValeYellow46 | @maverickmack25 pic.twitter.com/XeqxQKayb4
— Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) July 15, 2018
A Yamahák esetében lassan tejesen mindegy mit csinálnak az első napon, a lényeg legalább második soros kvalifikáció, aztán a futamra Rossi-ék majd csak kitalálnak valamit. A hétvége sejthető, de mégis kissé szomorkás híre, hogy Dani Pedrosa szögre akasztja a bőrruháját, visszavonul a Motogp versenyzéstől. Másnap azután gyorsan be is választották a Motogp legendák elit klubjába. Talán a Dorna is úgy volt vele, mint mindannyian, akik régóta követjük a gyorsasági motor versenyzés világát: olyan sokáig volt velünk a szerethető stílusú apró kis spanyol, hogy mindannyiunknak hiányozni fog.
“It was a disappointing race because this is a track where I’ve always been faster, but we’ve been struggling all weekend with the bike setup. We managed to improve here and there but I was not fast enough.” #DP26 P8 @MotoGP #GermanGP pic.twitter.com/H0YHBToWZt
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) July 15, 2018
Az izgalmak egyébként már a futam előtt elkezdődtek, ez a Q1-Q2 szisztéma nagyon klasszul ki van találva, a Show-t persze megint Marquez lopta el a magát Lorenzo-val meghúzató és így nagyszerű köridőt futó Petrucci elöl…. A 93-as csapata 3 menetes kvalit álmodott meg, és két hajmeresztő mentés után az utolsó éles körben be is jött a szisztéma, pálya rekorddal újra Pol pozícióban a spanyol.
Nightmare start for @polespargaro, @Rins42 and @jackmilleraus 💢💢💢#GermanGP pic.twitter.com/p4Nh3ohHaR
— MotoGP™🏁🇩🇪 (@MotoGP) July 15, 2018
Mikka Kallio és Aleix Espargaro sajnos nem tudtak rajthoz állni, mindketten az „air fence”-ben végezték… A Sachsen ring-i pálya go-kart pálya jellegéből, illetve a tíz balos, három jobbos kanyarból egyébként sejthettük, hogy az assen-i ketrec harc után inkább gumi pókerre, és türelmes sakk játszmára számíthatunk. Így is lett….
The SachsenKING 👑 @marcmarquez93 made it 9 consecutive wins at the #GermanGP to retain his title as the King of the Ring 🇩🇪 pic.twitter.com/CYO7KpHOh8
— MotoGP™🏁🇩🇪 (@MotoGP) July 15, 2018
1. Marc Marquez: Évről évre nehezebben, de 9. alkalommal is sikerült. Kissé szürreális a dolog, kategóriákon átívelve így dominálni egy versenypályán 9 éven keresztül, tényleg felmerül, hogy vajon miben reménykednek még a 93-as pilóta mellett a rajtrácson helyet foglalók? Természetesen dobogós helyezésben… mindez még nagyobb teljesítménynek hat annak a fényében, hogy a Honda csapat Pedrosa takaréklángon motorozásával, Crutchlow bukdácsolásával, Nakagami próbálkozásával gyakorlatilag igazi one man show, ha Marquez nem áll a dobogón Honda színekben, akkor más nem is fog. Pedig a kategória a Dornás szabályoknak köszönhetően nagyon kiegyensúlyozott, soha ilyen közel időmérőn és futamon nem volt egyben a mezőnye. Mivel azonban a Hondának egyenlőre van egy Marc Marquez-e, megnyugodhatnak, a taktika kidolgozott. A fenomén péntek-szombaton Santi Hernandez főmérnök segítségével megkeresi hol a határ, aztán vasárnak 1%-al ez alatt motorozva győz a futamon. Nem bonyolult dolgok ezek, csak kell hozzá egy olyan pilóta, aki hajlandó tudatosan esni-kelni…. ilyen viszont a mezőnyben az elmúlt 50 évben egy volt, épp látjuk munka közben 93-as rajtszámmal.
CROWDSURFING 🏄@marcmarquez93 heads into the grandstand to celebrate his historic win 👑👑👑👑👑👑👑👑👑#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/k0yWftykK4
— MotoGP™🏁🇩🇪 (@MotoGP) July 15, 2018
Gratuláció… mert véletlenek nincsenek, 9x győzni ugyanott, csak tudatos munka és elképesztő tehetség esetén lehet…. jogos és megérdemelt az új becenév: Sachsen-king !
2. Valentino Rossi: Lépked, lépked feljebb a dobogón az öreg, lassan sikerül olyan Yamahá-t faragni, hogy akár győzhetne is… ha nem lenne a 93-as. Ez pedig nem kis teljesítmény, még akkor is, ha látjuk hogy a másik Yamaha is egyre jobban működik. Miután Vale Lorenzo hibája után, átvette a második helyet és 0,7-re megközelítette Marc-ot, úgy tűnt lehet még keresni valója…. aztán a jelenlegi világbajnok tekert egyet a gázkaron… és ennyi. Körönként 3-4 tized. Érdemes egyébként visszanézni, hogyan legyez be Marquez Lorenzo-nak a célegyenesben miután megelőzi, hogy megakadályozza Lori keménykedését… Vale az első két alkalommal megfeledkezik erről, be is kavar a 99-es rivális… ezeket az apróságokat kellene leporolni kissé, régen ezek zsigerből megvoltak. Mert a tempó amúgy szenzációs a teljesítmény kiegyensúlyozott. De arra várni, ilyen egyen elektronikák és ilyen gumi kiosztás mellett, hogy a Yamaha csak csinál végre egy annyival jobb motort a Hondánál hogy majd elverjük Marquezt erőből, szerintem hiú remény… a számisztikában hívőknek érdekes lehet, hogy a 46-osnak egyébként most épp 46 pontos hátrányt kell ledolgozni a hátra levő 10 futamon…. hajrá ! Amúgy a teljesítmény megsüvegelendő….
Here comes @ValeYellow46 as he edges past @Petrux9 to give chase to the leading duo of @lorenzo99 and @marcmarquez93 ✊#GermanGP pic.twitter.com/Leh45hDDfh
— MotoGP™🏁🇩🇪 (@MotoGP) July 15, 2018
3. Maverick Vinales: Rejtély vár megfejtésre a Yamaha boxban, tisztelt nagyérdemű ! Az érkezésekor a Gp mezőnybe berobbanó spanyol tele tankkal friss gumin rendre vissza csúszik egész jó rajtrács pozícióból, majd a futam végén leggyorsabb köröket villantva ered a mezőny nyomába… és érkezik meg csapattársa mögé. Az összeesküvés elméletek kedvelői kezdhetnek kombinálni, bár sokkal jobb lenne, ha a Yamaha mérnökei végre megpróbálnák orvosolni a problémát… olyan nincs, hogy valaki ok nélkül ugyanazokkal a problémákkal szembesül, és amelyekre nincs magyarázat. Ennek ellenére két Yam a dobogón, természetesen jár a gratuláció, de ha az első körök nem tehetetlenkedéssel telnének Maverick számára, a futam végi köridőket látva még Márki-t is meg lehetett volna kergetni kissé….
🎥 #GermanGP 😉 See you after holidays! #25gang #mvk25 pic.twitter.com/Gajq6QVKQZ
— Maverick Viñales (@maverickmack25) July 15, 2018
4. Danilo Petrucci: Bár a dobogóról lemaradt, ügyes menedzselte a futamát Petrux. Sakkozós türelem játék volt ez egy Ducati nyergében ezen a kis „go-kart” pályán. Természetesen a gumik játszották a főszerepet abban, hogy Vinales végül megelőzte.
5. Alvaro Bautista: Az ő neve furcsán csenghet, az első 6-ban ugyanis ritkán kerül be, sajnálatosan. Volt Suzuki pilóta lévén sokat drukkoltunk neki, ezen a pályán pedig évről évre jól szerepel. Tavaly ugyanitt 6. helyezést ért el és 16 másodpercet kapott Marqueztől, most 5. hely és mindössze 5 másodperc volt a hátrány. Jövőre, ha lesz Sachsen-ring-i futam, és megkapja a Ducati GP2018-as modell-jét, még a dobogóért is harcolhat. Szép eredmény, jár a gratuláció.
A mistake from @lorenzo99 hands @ValeYellow46 2nd place! 😣😮#GermanGP pic.twitter.com/atsQaHEnqv
— MotoGP™🏁🇩🇪 (@MotoGP) July 15, 2018
6. Jorge Lorenzo: Erős kezdés, majd visszacsúszás… mindenki a Soft első gumitó féltette a spanyolt, de valójában a rossz irányban elindított beállítás volt az ok, amely miatt a hátsó gumi tapadása ment el teljesen. Emlékezve Lori totál sötétben tántorgására a tavalyi futamon, amely 11. helyezést ért, illetve 25 másodperces hátrány Marquezhez képest, nem is olyan rossz eredmény ez… főleg, hogy a jövő évi Ducati No.:1 pilóta Doviziozo mögötte végzett. Repsol Honda box szuper lesz jövőre, már alig várom a száj karate meccseket a két spanyol fenomén között. Mert ezért ne felejtsük, Valentino Rossi 2009-es utolsó vb. címe óta egyetlen 2011-es Casey Stoner vb. cím kivételével ezek ketten bizony rommá verték a világ leggyorsabb motorversenyzőit…. Amire érdemes még figyelni, tavaly két Ducati az első tízben, ebben az évben négy Ducati az első hétben. 8 Ducati a rajtrácson, ez gyakorlatilag a mezőny egyharmada…. nagyon akarják a pirosak ezt a vb. címet…. meglátjuk mennyi időbe telik majd nekik megszerezni…..
László Király
Rodeo Ride 34
#rodeoride34 #marcmarquez #valentinorossi #maverickvinales #motogp #sachsenring
MOTOGP 2018, SACHSENRING
Poz. | Pilota | Nemzet | Motor | Idő |
---|---|---|---|---|
1 | Marc MARQUEZ | SPA | Honda | 41’05”019 |
2 | Valentino ROSSI | ITA | Yamaha | +2”196 |
3 | Maverick VIÑALES | SPA | Yamaha | +2”776 |
4 | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati | +3”376 |
5 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Ducati | +5”183 |
6 | Jorge LORENZO | SPA | Ducati | +5”780 |
7 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati | +7”941 |
8 | Dani PEDROSA | SPA | Honda | +12”711 |
9 | Johann ZARCO | FRA | Yamaha | +14”428 |
10 | Bradley SMITH | GBR | KTM | +21”474 |
11 | Hafizh SYAHRIN | MAL | Yamaha | +25”809 |
12 | Andrea IANNONE | ITA | Suzuki | +25”963 |
13 | Tito RABAT | SPA | Ducati | +29”040 |
14 | Jack MILLER | AUS | Ducati | +29”325 |
15 | Scott REDDING | GBR | Aprilia | +34”123 |
16 | Stefan BRADL | GER | Honda | +38”207 |
17 | Thomas LUTHI | SWI | Honda | +49”369 |
18 | Karel ABRAHAM | CZE | Ducati | +1’01”022 |
19 | Xavier SIMEON | BEL | Ducati | +1’16”692 |
DNF | Cal CRUTCHLOW | GBR | Honda | 21 Giri |
DNF | Takaaki NAKAGAMI | JPN | Honda | 26 Giri |
DNF | Alex RINS | SPA | Suzuki | 0 Giro |
DNF | Pol ESPARGARO | SPA | KTM | 0 Giro |
MOTOGP 2018
Poz. | Pilota | Moto | Nemzet | Pont |
---|---|---|---|---|
1 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 165 |
2 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 119 |
3 | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | 109 |
4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 88 |
5 | Johann ZARCO | Yamaha | FRA | 88 |
6 | Jorge LORENZO | Ducati | SPA | 85 |
7 | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | 84 |
8 | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | 79 |
9 | Andrea IANNONE | Suzuki | ITA | 75 |
10 | Jack MILLER | Ducati | AUS | 57 |
11 | Alex RINS | Suzuki | SPA | 53 |
12 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 49 |
13 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | SPA | 44 |
14 | Pol ESPARGARO | KTM | SPA | 32 |
15 | Tito RABAT | Ducati | SPA | 30 |
16 | Hafizh SYAHRIN | Yamaha | MAL | 22 |
17 | Franco MORBIDELLI | Honda | ITA | 19 |
18 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | 16 |
19 | Bradley SMITH | KTM | GBR | 13 |
20 | Scott REDDING | Aprilia | GBR | 12 |
21 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | JPN | 10 |
22 | Mika KALLIO | KTM | FIN | 6 |
23 | Karel ABRAHAM | Ducati | CZE | 4 |
Legutóbbi hozzászólások