Ismét egy gyári koncepciómotor miatt kezdünk képzelgésbe. Az idei, 32. Osaka Motorcycle Show Suzuki-standján állt ez a motor, az SV650 Rally Concept. Igazából egy csontszéria SV-r?l van szó, amit a ma oly’ divatos café racer trend mentén kissé megbolondítottak néhány jól eltalált alkatrésszel.
A Suzuki szerint a Rally Concept az 1970-es évek aszfaltralijain résztvev?, nagy kiegészít? fényszórókkal felszerelt versenyautók stílusát kívánja felkarolni és két kerékre átültetni – de szerintünk az idén év végén bemutatkozó félidomos SV650S el?futáraként is lehet rá tekinteni.
Ahogy azt nemrég, tesztünkben ecseteltük, a 2016-os SV650 – a korábbi kiadásokkal ellentétben – már csak csupasz, nagykormányos változatban készül, a régi, fejidomos és csutkakormányos SV650S már a kis V2 Gladius-korában elt?nt. Viszont ezzel rés is keletkezett a kínálatban, szóval ha jöv?belátó üveggömbünk nem hazudik, akkor a Rally Concept az idén év végén bemutatásra kerül? idomos SV-t hivatott felvezetni tudatalattinkba.
A Rally Concept három alkatrész köré építi fel saját magát. Leginkább szembet?n? a kis retró, a kormánnyal együtt forduló fejidom, amely mellé – raliautós stílusban, ugye – felszereltek két ködlámpát, és igazából ez utóbbiakkal nyerték el a helyet jelen hasábokon is: állati jól néznek ki a kiegészít? fényszórók! Miért nem látunk több ilyet, rendes, utcai motorokon? Miért csak a böszmeteg túraendurók érdemlik ki, hogy ködlámpásak legyenek?
A fejidomot egy, a váz oldalára felszerelt idom hosszabbítja meg hátrafelé, mintha egy rendes, nagy fejidom lenne az SV-n, és ugyanígy hátul is: az egyedi, varrással barázdált vezet?ülés mögött szintén egy takaróidom próbál sportosságot sugallni.
Ami viszont ezeknél sokkal fontosabb, az a Rally Concept kormánya és a kipufogója. El?bbi a már említett café racerséget er?síti, hiszen keskeny, csutka és sportos, utóbbi pedig akár el?futára is lehet az SV650S – ha egyáltalán lesz ilyen modell – kipufogómegoldásának: talán lesznek olyan bátrak a Suzukinál, és tényleg nem csak egy idomot tesznek az SV-re, de némileg a mechanikán is változtatnak, csak a miheztartás végett.
A pontot az i-re pedig a fényezés teszi fel. Alig észrevehet? finomságok, de sokat számítanak például a feketére eloxált lábtartók és villahidak, illetve a fehér kerekek, no meg a szintén retró stílusú, úgymond botegyszer?ség? de éppen emiatt annyira jól eltalált, kvázi lemezb?l kalapált els? sárvéd?.
Hogy a Rally Concept csak egy, az osakai érdekl?d?knek szánt csemege, vagy netán tényleg a 2017-es SV650S el?futára-e, az legkés?bb az ?szi, európai motorkiállításokon kiderül…
Legutóbbi hozzászólások