EST. 2002

Elektromos Harley 2019-től

Már jó ideje kering egy koncepció ami LiveWire nevet kapta és Harley elektromos terveit mutatja. A megjelent motor igen komoly visszhangot kapott, volt benne jó és rossz egyaránt. A vásárló réteg kemény magja finoman szólva sem ugrott ki a nadrágjából mikor meglátta, hogy imádott márkájuk a villany felé tendál.

Átgondolt tervezés és szép kivitelezés jellemzi a típust

Pedig realitás, hogy pár hosszú hajú kockás hasú srác egy nyitottnak sem nevezhető bukóval megáll egy balatoni cukrászdánál, kiveszik a bőrtatyóból a barkácsáruházban vásárolt narancssárga ( márka szín hű) hosszabbított és miközben rendelnek egy zéró üdítőt és némi szárított gyümölcsöt kérnek egy kis áramot is a bringákhoz – tudjuk kicsit túlzás a kockás has és a hosszú haj de gondoltuk megpróbáljuk átvinni a problémát.

A Harley tulajok szeretik a tradíciót és élvezik azt amit a márka nyújt számukra, ráadásul kompromisszum nélkül teszi ezt több mint 100 éve. Nem kell a felesleges elektronika és a sok hun-buk, a motorozás pont arról szól mint nagyapáink idejében.

De ez miért lenne gond ha eddig nem volt az?

A válasz egyszerű, a piac változik és a szereplők is. Azt a korszakot éljük amikor egy Tesla modellre online több százezer előrendelés érkezik. Az új generáció nem annyira fogékony a tradícióra és a felvarrókra, sokkal inkább érdekli őket a technológia és a környezettudatosság. Ráadásul ennek a rétegnek van akkora jövedelme, hogy képes áldozni egy drágább motorra de ezt csak akkor teszi meg ha van mögötte technológia.

Ezt a Harley is érzi az eladásokon tehát lépni kell még akkor is ha a mostani vásárlóknak esetleg ez nem tetszik. Próbáltak más megoldást is keresni, így például meg akarták vásárolni a Ducatit de ez végül nem jött össze.

Maradt a villany, a világ úgy is ebbe az irányba tart és akkor miért ne legyen itt is az egyik első a cég aki a motorgyártás őskorában is már jelen volt termékeivel.

Matt Levatich, a Harley-Davidson ügyvezető igazgatója:Biztosan hallottál a LiveWire elektromos prototípusáról, ez egy olyan projekt, amely még életben van, és amelyet 18 hónapon belül szeretnénk piacra vinni. Ma még az elektromos motorkerékpár piac gyerekcipőben jár, de úgy gondoljuk, hogy az elektromos kerékpárok elterjedésében HD segíthet az egész világon. Hiszünk benne , hogy az elektromos kerékpárok üzletág lesz az üzleti növekedés egyik kulcsa , ezért úgy döntöttünk, hogy agresszíven fektetünk be az elektromos világba!

TFT kijelző és troli hang – komoly változások

Az agresszív befektetés tényleg az mivel évi 25 – 50 millió dollárt akarnak belepumpálni az új területbe. A két zöld kerék fogalom nem olcsó de vajon bejöhet a Harleynak?

Nehéz megmondani mert a technológia gyorsan változik és lehet aki kicsit később száll be jobban jár, azonban az is tény, hogy nagyon speciális szegmenst támad az új modell és itt bizony komoly sikereket érhet el. Már csak azért is mert a videók alapján nagyon jól sikerült a termék. Arányos, tradicionális vonalakkal is rendelkezik és egyszerre modern és szerethető. Szerintünk jó döntést hozott Milwaukee, rengeteg új vásárlót szerezhetnek és az sem kizárt, hogy a jelenlegi rétegből is sokan át állnak, bármennyire is tiltakozunk jó dolog elektromos motorral közlekedni. Hazánkban a Harley komoly növekedést ért el a tavalyi évi motoreladásban, és ha hozzá vesszük a 2019-ben érkező elektromos verziót, nagy fejlődés előtt állhat az importőr.

A megtehető távolságon még kicsit dolgozni kell,  80km útán 3,5 óra töltés kicsit sok de a többi adat rendben van ( fotó: maxabout.com )

Magáról a motorról nem tudunk sokat, sőt az sincs kijelentve, hogy pont az érkezik majd amit a világon körbe mutogatott a cég. Ami eddig napvilágot látott, az egy 75 lóerő körüli teljesítmény, 4 másodperces gyorsulás 100-ig és 150 km/h körüli végsebesség. 

ugrás fel