Az idei második helyszínére érkezik a MotoGP mezőny, arra a mandalikai pályára, ahol nem olyan régen még hivatalos teszt keretében kötözhettek a versenyzők. A pálya akkor állapota sokaknál kiverte a biztosítékot, amire a szervezők gyors javítással próbáltak reagálni. Mint minden országban itt is hatalmas esemény egy ekkora verseny rendezésének a lehetősége, így erősen marketingelve érkezett emg a teljes mezőny a helyszínre, ahol még az utcai motorozás is belefért a programba.
A parade through the city streets of Jakarta with President Jokowi! 🏍️
Thanks to all that gave the #MotoGP riders such a warm reception! 🙌#IndonesianGP 🇮🇩 pic.twitter.com/VxvtsBDEgZ
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) March 16, 2022
A hivatalos ceremóniákat követően mindenki munkához látott, és szinte azonnal meg is érkezett az első meglepetés. Az a Honda és Suzuki, akik rendkívül jól teljesítettek a teszteken, hirtelen a mezőny hátsó részében tudtak csak kvalifikálni. Bár nyíltan senki sem mondta ki, de szinte mindenki utalt rá, hogy az egyik meghatározó tényező, a francia Michelin cég által szállított új hátsó gumiabroncs.
Tény, hogy vannak csapatok akik nem vesztettek teljesítményükből, és vannak akik csak keresik a kiutat a problémából.
Quartarao a motivált: A francia versenyző a teljes hétvégén dominált és a pole-ból indulhat. „El Diablo” egyértelműen az favoritja a hétvégének, aki úgy tűnik visszanyerte bizalmát az M1 iránt. Mint köztudott a világbajnok nem volt maradéktalanul elégedett a japán gyárt fejlesztéseivel, de most még is lehet beválik a taktika, amit a pályákra való gyors beállítással magyaráztak.
It’s race day! 🔥#MonsterYamaha | #MotoGP | #IndonesianGP pic.twitter.com/iCsLc6ODUD
— Monster Energy Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) March 20, 2022
Fabio azonban óvatosan fogalmaz : „a pálya mindenkinek új, és nem könnyű rajta előzni, főleg ebben a melegben. Fennáll a veszélye, hogy valaki mögött haladva felmelegszik az első abroncs. Úgy fogalmaznék, erről a pályáról jó előröl indulni.”
A világelső a Honda csapattól is jobbat várt hiszen a tesztelések során gyorsak voltak. Véleménye szerint a gumik korlátozzák Őket, ahogy Mir tempóját is.
Pol Espargaro igen kritikus a Michelin hátsó abroncsaival kapcsolatban. Bár elismeri, hogy a pálya burkolat nem megfelelő és több gyártó is gondban volt a tesztelés alatt a tapadással, azonban ami sokak számára megoldotta a problémát, az másoknak generálta.
Tény, hogy azok a gyártok mind a Ducati, akik a teszteken szenvedtek most szárnyalnak, míg azok akik jól mentek ezen a pályán most szenvednek. A gond az, hogy ha hátsó abroncsnak nincs megfelelő tapadása, akkor a versenyzők arra kényszerülnek, hogy az első gumit terheljék jobban, amitől az gyorsabban kopik.
Hasonló helyzetben a Honda másik versenyzője Marc Marquez és a Suzuki pilótája Mir is. Joan Mir a 18 helyet szerezte meg a rajtrácson, ami egyértelműen nem mutatja a teljesítményét. Elmondása szerint a határon motorozik, de így sem képes komoly tempóra. „ Ezekkel a gumikkal a stílusom, a beállításaim nem biztos, hogy jók lesznek. Ha nem javulunk, nehéz nem hibázni a versenyen.” Mir mondandójában rendkívül kiemelendő a hibázási lehetőség. A spanyol versenyzőnek abban igaza van, hogy egy bukásban meg sérülhet valaki, még a szezon kezdetén.
Morning dose of incredible skill in slow mo #1 🍲 pic.twitter.com/eRT3svrjDt
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) March 20, 2022
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy Marc Marquez viszont nem osztja teljes mértékben csapattársa véleményét. Bár a problémák nála is jelentkeztek véleménye szerint : „A többieknek ugyan az a gumij, tehát nem ez az oka, ha mindenkinél ugyan az a helyzet. Meg kell találni a módját, hogy kihasználjuk ezeket a gumikat.”
A Michelin az első teszt alkalmával gyűjtött tapasztaltok alapján módosította, az abroncsait és mindössze két nappal a verseny előtt hivatalossá tette a változtatásokat. Ennek oka, hogy a teszten megfigyelhető nagy mennyiségű szennyeződés (a pályán), az új pályafelület, a gyors kanyar kombinációk és a magas hőmérséklet a gumik túlzott igénybevételét okozták. A gumiabroncsok túlmelegedése ellen speciális bevonattal látták el az abroncsot, ami elősegíti a hatékonyabb hőmérséklet szabályozást.
FIRST ROW GUYS❤️ pic.twitter.com/WoEZHRvHx7
— Pramac Racing MotoGP (@pramacracing) March 19, 2022
A hirtelen módosítás jól mutatja, hogy a végtelenig kihegyezett technikai csomagoknál a legkisebb változás is felboríthat mindent, és ez most leginkább a Ducati versenyzőknek és a Yamaha regnáló világbajnokának kedvez. Kérdés mire jut a Ducati armada a kékek legjobb motorosával szemben, aki rendkívül elemében érzi magát ezen a hétvégén?
nyitókép: twitter.com prtscreen
Legutóbbi hozzászólások